ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > spuitcabine

We hebben op de cursus een spuitcabine maar als we nu met de compresser de glazuur op brengen hangt het hele lokaal onder de nevel.De leverancier zegt dat de spuitcabine het wel doet en houd dan een papiertje tegen het rooster dat blijft dan inderdaad hangen .Hoe controleer je of hij genoeg trekt.Kan het aan de compressre liggen op welke stand zou hij moeten staan.Bij ons staat hij op 2 bar is dat te veel????

5 antwoorden

  • Dag Vera,

    Is het mogelijk een foto van de spuitcabine op het forum te zetten.
    Wie is de leverancier.

    Wat je omschrijft is een erg ongezonde werksituatie. Totdat je het probleem hebt opgelost adviseer ik de spuitcabine niet te gebruiken.

    2 bar is erg veel druk om mee te spuiten.
    Wij werken met 0,5 tot 1 bar

    groet
    Hans
    beantwoord
  • Bedankt voor de snelle reactie.Ga het nu met minder bar proberen.Veka is de leverancier en hij is september 2006 gekocht en door een aannemer in november geplaatst en ongeveer 5 keer gebruikt.
    beantwoord
  • is het een model met een watergordijn ?
    beantwoord
  • Nee jammer geen watergordijn .Hij is besteld door iemand die er geen verstand van heeft,maar wel over het budget gaat.
    beantwoord
  • Dag Vera,
    Ik werk al een aantal jaren zonder problemen met de VeKa spuitkast. Waar je op moet letten:
    1. de uitlaat mag op geen enkele manier belemmerd worden. De doorvoer naar buiten moet dezelfde diameter hebben als de uitgang van de kast.
    2. het afzuigkap filtermateriaal in het metalen filter moet met grote regelmaat vervangen worden. Dit filter verstopt vrij snel.

    Ik hoop dat hier iets mee kunt.
    Gerrit Sman
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.