ALGEMEEN > Ovens > Handleiding gezocht Silex (Amsterdam) Oven

Is er iemand die me aan een handleiding voor een Silex oven Type KSA - 3KW _220V- 1PH kan helpen. Het is een voorlader met links onder de deur een knop met de standen van 0 t/m 4, in het midden een rood (signaal)lampje en rechts een knop met de standen 0 t/m 8. Als iemand me kan vertellen wat de functie van de 2 knoppen is (misschien zelfs de corrosponderende temperatuurinstelling etc weet) dan lukt het me verder wel denk ik. Is er iemand die me kan helpen ?
Bijlagen:

4 antwoorden

  • Hallo Arno,

    Ik ken deze oven niet maar op de gok;

    -Het kan zijn dat met iedere knop apart een groep elementen wordt aan gestuurd,wat ik niet vermoedt.

    -Ik denk dat de linker knop de hoofd regelaar is en de rechter knop de fijn afstelling.

    Je kunt dit makkelijk controleren door te gaan kijken in je meterkast, hoeveel stroom wordt afgenomen bij een bepaalde combinatie van de knoppen.

    Rob
    beantwoord
  • Hoi Rob - Het is de oven van een vriendin, en dat apparaat staat al meer dan een jaar ongebruikt in haar schuur (en dat terwijl ze erg productief is op het keramische vlak). Omdat ze niet weet hoe de oven werkt is ze voor het bakken op anderen aangewezen. Zelf heb ik een computergestuurde Kitec oven, en helaas weinig kaas gegeten van oudere types ovens, anders was ik er denk ik wel zelf uitgekomen. Dank je voor je tip. De eerst volgende keer dat ik daar ben zal ik eens kijken. Groet Arno Willems
    beantwoord
  • Ha Arno, kan de rechter knop de tijdknop zijn en de andere knop voor de graden. Ik heb ooit met een oven gewerkt die een tijdsknop had, je stelde het aantal uren in dat je denkt om de eind temperatuur te halen, met de andere knop schakel je temp omhoog. groetjes Jeltje
    beantwoord
  • Beste Arno en anderen,
    is jou inmiddels bekend hoe deze Silex oven type KSA (66) werkt? ik zou het graag horen van je,
    dank, Anke
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.