ALGEMEEN > Techniek > plaatjes in de vorm van een blad?

Ik ga een paar bladvormen maken met opstaande rand en met een ringetje onder het blad om ongeveer op dezelfde plaats in het midden van de vijver te blijven drijven, heeft iemand dit al uitgetest?

5 antwoorden


  • Ik denk dat de bladvormen in deze vorm, gaan zinken Liliane.

    Marrie.
    beantwoord
  • Bedankt, of tenzij ik er isomo onder plak, maar ik ga ook eens een bol proberen, lijkt mij wel schoon op de vijver en de reiger zal misschien minder zin hebben om de vissen te komen eten?
    beantwoord
  • Liliane.
    Mocht je besluiten om een blad in het midden van de vijver te willen plaatsen dan is dit op te lossen met een tegel op de bodem van de vijver.
    In de tegel wordt een gat geboord waar "draadeind" aan bevestigd wordt met een moer.
    Het "draadeind wordt afgezaagd, gelijk met het wateroppervlak.
    Hier aan kun je het keramiek weer bevestigen.
    Omdat het wateroppervlak ook wel eens lager staat zal af en toe je werkstuk "boven" de waterspiegel komen te staan. Water bijvullen dus, anders staat het niet zo leuk.
    Je maakt bovendien met zo'n vast staand blad, een prachtige landingsplaatst voor reigers!
    De bol zal echter geen effect hebben op de reiger.
    Een drijvende bol schrikt de reiger niet af......
    Groetjes: Marrie.
    beantwoord
  • Bedankt Marie, ik heb hier al een bol klaar om te laten drogen en dan bakken voor raku volgende week, die blaadjes daar ga nog eens over denken. Maar alles droogt nu heel snel, ik ben buiten aan het werk, nog polijsten en klaar is kees, ik ga ze in het groenblauw glazuren, mag een beetje opvallen he en wie weet springt er geen kikker op?
    Groetjes
    beantwoord
  • Hallo Liliane,
    Als je een mal van een schaal hebt, en twee van deze schalen op elkaar bevestigd, mooi glazuur, dan komen de kikkers vanzelf! groet,
    Marga
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.