ALGEMEEN > Klei - algemeen > Klei harden zonder te bakken

Hallo

Ik weet wel dat dit niet echt met keramiek te maken heeft,maar ik maak veel kralen en ben op zoek naar een manier om gewone pottenbakkerklei zelfhardend te maken.
Ik zou dit willen doen om kosten te sparen, maar vooral omdat ik altijd op iemend beroep moet doen vermits ik zelf niet over een oven beschik. Ik was laatst op een marktje en daar verkochten ze sieraden van klei die de mits toevoeging van ????? zelfhardend hadden gemaakt.
Wie weet raad?
Mvg Rita
gevraagd

2 antwoorden

  • Zelfhardende klei is o.a. te koop bij hobbywinkels. Enkele merken zijn o.a/: DAS en Makin's Clay.
    Deze aan de lucht drogende klei hoeft niet afgebakken te worden. Het droogt onder normale omstandigheden in ongeveer 24 uur (droogtijd varieert, het hangt af van de dikte van de klei). Na het drogen kan het geschuurd worden. De klei is in verschillende kleuren te koop.

    Google eens naar 'zelfhardende klei' je vindt een massa aan info en verkoopadressen.
    beantwoord
  • Bedankt. Ja dat ken ik allemaal,maar ik zoek echt enkel een produkt op bij gewone klei te doen. Bvb powertex,maar in welke verhouding.
    Mvg
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.