ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > Geglazuurd werk lijmen en opnieuw bakken

Hallo,
Ik heb een gegeglazuurd bakje wat ik met glazuur bij wil werken en opnieuw wil bakken. Maar er is ook een stukje van afgebroken en dat wil ik graag lijmen.
Bestaat er een middel waarmee ik het kan lijmen en dat het bakje dan weer met de glazuurbak mee kan ?
Groeten, Caro.
gevraagd

4 antwoorden

  • Hallo Caro,

    Keramiek kan je vaak weer vast 'lijmen' met glazuur of een fritte,het hangt ook een beetje af hoe de breuk is.Je kan ook eens kijken in de catalogussen van leveranciers die verkopen ook hiervoor lijmen.

    Rob
    http://www.reliefs.nl
    beantwoord
  • Hallo,

    Ik heb hiervoor een product gekocht en dat werkt prima. Het heet 'Herstelkit - Kit de restauration - HS11' en is geschikt voor witbakkende klei. Ik kocht het in Belgiƫ, maar allicht is het bij veel leveranciers verkrijgbaar. Vergeet vooral niet te vragen naar een kit waarbij je je werk opnieuw mag bakken en sluit je lijmpot steeds goed hermetisch af, want anders versteend de lijm.

    Groetjes,
    Danny
    beantwoord
  • Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga er mee aan de slag.
    Groeten !
    beantwoord
  • Wellicht een wat laat antwoord maar ik heb het laatst iets dergelijks gewoon met biscuitlijm gelijmd, glad geschuurd, glazuur erover en opnieuw gebakken en er was niets meer van de breuk te zien.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.