ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > goedkope weegschaal, een tip

Omdat mijn klei hobby best kostbaar begint te worden (maar wel steeds leuker sinds ik zelf een oven heb) zocht ik op Marktplaats naar een goedkope digitale weegschaal. Ik vond een adres in Drachten. Omdat ik toch eens naar de Princessehof in Leeuwarden wilde ,combineerde ik het. Ik kocht bij Pinearts Import, tel 0512 543 531, info@pinearts.nl, een kleine weegschaal,( 12 x 9 cm) voor €27,69. Hij weegt vanaf 0, 05 gram tot 1 kilo.
Het ding bevalt mij goed. In de praktijk weegt hij pas vanaf 0,10 gram, maar dat is voor mijn proefjes goed genoeg. De Tarra functie vind ik erg handig, dat geschuif met gewichtjes vond ik altijd zo'n gedoe!
Dus wellicht een tip voor andere hobbyisten. Tjalda Wesseling

1 antwoorden

  • Als ik onderscheid maak tussen het maken van proefjes en het afwegen van grondstoffen om een emmer glazuur te maken: voor het eerste heb ik echte balans met gewichtjes tot 100 g (nauwk. 0,01g), voor het tweede een Berkel kruideniersweegschaal met gewichten tot 5 kg (nauwk. 5 g). Beide via via opgedoken en al 25 jaar goed mee te werken. Bij de kringloop zie ik nog wel eens van die weegschalen met schuifgewichten (baby-weegschaal?) die voor de grotere hoeveelheden prima te gebruiken zijn.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.