ALGEMEEN > Ovens > Vanette keramiek oven, gebruiksaanwijzing gezocht

Ik heb via via een Vanette keramiekoven gekocht. Maar er is helaas geen gebruiksaanwijzing bij. Het is een klein vierkant oventje met binnenmaat 21 x 21 x 21 cm
220 volt, 2200 watt. Bovenop een klep met een rond (ontluchtings?)gaatje erin en voorop een controle lampje en een draaiknop met de standen 1,2 en 3.
Wie kan mij wijzer maken.

Alvast heel hartelijk bedankt, Ineke Makkink

4 antwoorden

  • Hallo Ineke,
    Ik ben ook in bezit van een Vanette keramiekoven
    220 volt 3200 watt Ik ben ook opzoek naar een gebruikersaanwijzing. Op internet is er geen informatie over te vinden.Nu is mijn vraag heb jij ondertussen al een gebruiksaanwijzing gevonden.
    groetjes Annick
    beantwoord
  • Hoi Ineke
    Ik heb ook een vanette oven 2200 watt en ben eveneens op zoek naar de gebruiksaanwijzing. Heb jij toevallig nog reacties gehad anders hoor ik het ook graag
    Alvast bedankt
    groet Willy
    beantwoord
  • Hallo allemaal,

    helaas heb ik ook nog steeds geen gebruiksaanwijzing. Wat ik wel heb gehad is de tip een pyrometer aan te schaffen of te lenen van iemand. De oven aan te zetten en dan zelf te meten bij iedere stand hoe heet hij wordt. Ik heb helaas nog geen pyrometer op de kop kunnen tikken. Ze zijn nieuw vanaf € 100,00. Mocht iemand ons willen helpen met het uitlenen (of verhuren) van een pyrometer dan zou dat goed uitkomen.

    Groetjes, Ineke
    beantwoord
  • Hoi Ineke,

    Op 04-07-08 heb ik in deze rubriek een stookschema voor de Vanetta-oven gezet. Het schema is voor een biscuitstook. Kijk op:
    http://oud.klei.nl/forum/o/1677/Vanette%20keramiekoven%20stookschema?nm=t

    Wil je glazuren dan moet je het tijdschema een aantal uren verlengen. Door het gat in de bovenkant kun je zien of het glazuur al uitgesmolten is. Het heeft dan een doorzichtige glans.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.