ALGEMEEN > Diversen > aankoop materiaal uit bijv de VS

In de VS worden ovens en electriche draaischijven aangeboden voor een prijs die ver onder het niveau ligt van dat in Nederland.
Bijv: Brent -B oven ca $ 1000 = ca € 700.
Daar komt nog 19% BTW overheen en is ca € 850.
Reken ca € 50 verzendkosten en je hebt € 100 bespaart.
In Nederland worden deze apparaten te koop aangeboden voor €1000 plus

Wie heeft ervaring met de aankoop van apparatuur uit het buitenland?
gevraagd

7 antwoorden

  • Hoi Johan

    Hoe ga je dat doen qua electra?
    Kan je een adapter aansluiten op een Amerikaanse oven?
    Gr Tiff
    beantwoord
  • Hallo Johan,

    Het toch wel kleine verschil in de aanschafprijs kan makkelijk teniet worden gedaan door de echte verzendkosten, douanerechten, banktransactiekosten e.d.
    Ik heb laatst spullen in de U.S. en ook Canada gekocht en dan komt er behoorlijk wat bij, voordat je het in huis hebt.
    Ga na of de spullen daarginds zonder belasting worden geleverd, anders betaal je dat dubbel. Je kan de leverancier vragen of hij het als monster (sample) wil versturen en er derhalve een lagere waarde voor de douane aan wil verbinden. Helemaal netjes is dat natuurlijk niet, maar de leverancier èn jij moeten dat dan ook willen.
    Verder moet je nagaan of het voltage klopt, danwel om te zetten is op het apparaat en vooral als het iets is met motoren, zoals een draaischijf is de frequentie ook van belang. In NL is dat 50 Hertz en in de States volgens mij nog altijd 60 Hetz. Dat kan je wel met omvormers aanpassen, maar dan is je prijsvoordeel wel meteen aangepast en vooral omgeslagen in een serieus nadeel. Oriënteer je dus heel goed van tevoren. Veel succes !

    Ben Verbon.
    beantwoord
  • Dag Johan,

    Ik heb afgelopen jaar een twaalftal draaischijven uit de VS laten komen.
    Als monster verzenden lukt dan niet.
    De schijven werden aangepast voor 220 geleverd.
    Het inklaren en verzenden heb ik uitbesteed, dat kostte ongeveer 10% extra maar dan ben je verder van alle zorgen af.
    Had eerst bij de Kamer van Koophandel geinformeerd, maar om het zelf te regelen was me teveel rompslomp.

    FOB is fijn, dit wil zeggen dat de leverancier free on board levert. Dan zijn er dus binnen de VS geen transportkosten.
    De bijkomende kosten waren in mijn geval dus :
    transportkosten
    douanekosten
    handeligkosten
    Aan het einde van het rekensommetje leverde dat 30% aan meerprijs op dan wat in de amerikaanse catalogus stond.
    Dus nog steeds erg voordelig.

    tip maak duidelijke afspraken wanneer je betaald tegen welke koers. Ik heb bij bestellen betaald en de levering duurde wel even. toen stond de dollar nog lager.

    succes
    Hans
    beantwoord
  • Hans, bedankt voor je duidelijk antwoord. Mag ik vragen bij wie je de aankopen hebt gedaan.

    mvg Johan dreesens
    beantwoord
  • Tiff zij passen de oven aan op de europese normen, dat is dus geen probleem.

    mvg Johan
    beantwoord
  • Hallo Allemaal,

    Ik hen ook eens wat uit de states over laten komen, dit had echter niets met keramiek te maken, maar de afzender had zonder mij weten op de papieren gezet dat het om een gift ging.
    Ik had gerekend op een aardige som invoer kosten, en deze betroffen door dat ene woordje € 0,00.
    Leuke bijkomstigheid of je het met een oven voor elkaar krijgt betwijfel ik trouwens wel.
    Er moet trouwens voor de betaal wijze een neutraal depot zijn, Hoe het heet weet ik niet maar jij betaald daar de afzender levrt bewijs aan van verending, en jij levert weer bewijs van ontvangst waarna de neutrale partij zorgt voor de afhandeling van de financien. wel zo veilig.

    Succes
    Marc
    beantwoord
  • Dag Johan,

    Ik heb bij Bailey draaischijven gekocht.
    Type Pro XL.

    groet
    Hans
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.