ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > Paintec glazuurspuit van Robbelien

Heeft iemand ervaring met de Paintec glazuurspuit (is niet electrisch) van Robbelien?

10 antwoorden

  • Als je dat rode model bedoelt, dat een beetje als een flitspuit werkt, die heb ik zeer kort gehad en snel doorgegeven. Je kon de straal niet stoppen en mijn zelfgemaakte glazuren waren blijkbaar te grof voor het apparaat, waardoor het niet mooi sproeide.
    beantwoord
  • Hallo Jook,

    Ook ik ben in het bezit van deze paintec glazuurspuit.
    Mijn ervaring is wisselend. Soms goed, soms slecht.
    Te wisselvallig.
    Te vaak verstopt oid waardoor je grote druppels krijgt.
    Maar ook bepaalde momenten heel goed.
    Dat is vervelend. Een apparaat moet goed/slecht zijn.
    Maar deze kan 2 kanten op.
    Dus.... proberen en voor die momenten dat je vindt het is ok, de spuit gebruiken en anders: in de kast laten liggen.
    Een must is: Heel goed noteren wat wel/niet goed is!Hanneke
    beantwoord
  • Hallo.
    Zou dit probleem ook kunnen liggen in een glazuur die té dik is??
    Voor het spuiten moet de glazuur aanzienlijk dunner zijn.
    Jullie zouden dit nog even kunnen proberen want het is jammer om zo'n spuit in de kast te laten liggen.

    Succes!
    Marrie.
    beantwoord
  • Dag Bert, Hanneke en Marrie,
    Allereerst zeer hartelijk bedankt voor jullie commentaar. Het apparaat dat ik vorig jaar heb aangeschaft, maar nog nooit gebruikt heb is inderdaad die, welke werkt als een flitspuit. Eerder werkte ik altijd met de compressor, maar na verhuizing en doordat de afzuiger een paar jaar niet aangesloten kon worden, ben ik gaan kwasten. Dat bevalt niet goed en zodoende kwam ik uit bij te Paitec. Overigens hoor ik eigenlijk door jullie reactie, dat dit ook niet optimaal werkt. Voor spuiten moet, evenals bij gieten de glazuur niet te dik zijn, maar ik werk toch wel veel met effectglazuren, dus dan zal de boel wel snel gaan verstoppen, helaas. Hij is eigenlijk bovendien bestemd voor een groep cursisten. Ik wil hem zelf wel eerst uittesten.Overigens zag ik er al eentje op marktplaats staan, wat ik geen goed teken vond. Groeten Jook.
    beantwoord
  • Hallo Jook.

    Met effectglazuren raakt zo'n spuit altijd verstopt.
    Daar is de opening van deze spuit vermoedelijk niet op berekend.
    Dat geldt ook voor mijn spuit, die werkt op een compressor.

    Marrie.
    beantwoord
  • Hoi Marrie,
    Maar ik heb er 3 verschillende soorten sproeimondjes bijbesteld. In totaal zijn dat er dus 4. Ik probeer het eind van de week als ik tijd heb uit en laat nog van me horen.
    Jook.
    beantwoord
  • Hoi Jook,

    Met een effectglazuur zul je altijd problemen houden.
    Dat kan deze paintec niet aan, althans dat is mijn ervaring. De spuitmondjes zijn heel gevoelig, deze moet je heel goed schoon houden, ook tussentijds reinigen kan wel eens helpen.
    De opmerking van Marrie, zorg ervoor dat de glazuur niet te dik is, is absoluut waar, maar zelf met heltzelfde glazuur, bijvoorbeeld een dag later, had ik problemen.
    Maar, het tussentijds schoonmaken van het spuitmondje helpt absoluut.
    Gr. Hanneke
    beantwoord
  • Vandaag heb ik iemand gesproken, die er eentje heeft. Nou, deze spuit ligt nu op zolder met spuitmondjes en al. Het pompen zelf zou ook een ramp zijn. Je moet erg vaak bijpompen, hij vernevelt niet maar vormt druppels, en is ook niet te stoppen. Dat laatste snap ik niet, want er zit een ventiel op. Overigens gebruikt ze wel altijd effectglazuur.
    Ik geef de moed nog maar niet op. Groeten van Jook.
    beantwoord
  • Hoi Jook,

    Dat je vaak moet pompen, is absoluut waar.
    Maar je kunt hem uiteraard wel stoppen tussentijds, gewoon ventiel opdraaien.
    Hanneke
    beantwoord
  • Dag allemaal,
    Helaas heb ik nog geen tijd gehad om de glazuurspuit uit te proberen. Dat zal ook zeker niet voor Pasen gaan gebeuren. Wel jammer. Maar zodra ik wat meer tijd heb zal ik alsnog verlag uitbrengen.
    Vr. gr. Jook.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.