ALGEMEEN > Techniek > Bloempotten/sierpotten

Hallo allemaal,
Even uit nieuwsgierigheid: hoeveel van jullie maken er hier bloempotten/sierpotten? Zelf vind ik het maken van dit soort dingen, net als vazen, heel leuk vanwege o.a. de creatieve vrijheid.
Groeten, Flora
gevraagd

12 antwoorden

  • Hallo Flora
    Wat ik altijd doe is grote rode aardewerk potten kopen en die glazuren in een mooie kleur.
    Groet Marjo
    beantwoord
  • Hoi Marjo,
    De potten kopen kan natuurlijk ook. Heb je foto's van je werk? Ik ben wel nieuwsgierig. Voor foto's van mijn werk kun je het beste op mijn hyve kijken (http://lisa11111.hyves.nl/), foto's hier op het forum plaatsten is tot nu toe nog niet gelukt.
    Groeten, Flora
    beantwoord
  • Hallo Flora
    Van die bloempotten maak ik nooit foto's van. Die zet ik vol bloemen. Mijn ander werk kun je via mijn website bekijken.
    www.marjowouterskunst.nl
    beantwoord
  • Dag Flora,
    Ik maak allerlei soorten bloem/sier potten, altijd steengoed.
    Geglazuurd en ongeglazuurd.
    Bij voorkeur grote formaten
    groetjes
    Hans
    beantwoord
  • Hoi Hans,
    Bedankt voor je reactie. Dat je graag groot werk maakt, zie ik wel, ik heb via google een site gevonden waar foto's van je werk op staan. Ziet er goed uit. Mag ik vragen wat jouw ervaring is met iets aan de binnenkant glazuren, en aan de buitenkant niet?
    Groeten, Flora
    beantwoord
  • Hoi Marjo,
    Zelf heb ik ook al wat vazen en bloempotjes van mij in gebruik, hoor. Het is ook erg leuk als je daar je eigen huis mee kunt decoreren. Op je site kon ik echter geen plaatjes bekijken, er zit iets in dat mijn computer niet ondersteunt.
    Groeten, Flora
    beantwoord
  • Dag Flora,
    Aan de binnenkant glazuren en buiten niet is geen enkel probleem.
    Heb dat al een aantal keren gedaan
    groetjes
    hans
    beantwoord
  • Hoi Hans,

    Bedankt voor je antwoord. Ik dacht ook al niet dat dat een probleem zou zijn, en Frans Boot heeft dit ook al gezegd. Hij heeft mij geadviseerd om het glazuur aan de binnenkant dun te houden, dus dit ga ik proberen. Ik vind een 'ruwe' uitstraling aan de buitenkant erg mooi. Wat ik me nog afvraag is hoe makkelijk een aan de buitenkant ongeglazuurde steengoed vaas of bloempot schoon te houden is, kun je me daar misschien nog iets over vertellen?

    Groeten,

    Flora
    beantwoord
  • Dag Flora,
    steengoed gebakken werk kun je makkelijk de hogedrukspuit op zetten.
    dan wordt het weer schoon.
    mijn potten mogen begroeien met mossen e.d.
    groeten
    Hans
    beantwoord
  • Hoi Hans,

    Op het moment maak ik meer binnenpotten en -vazen, dus dan moet het zeker wel goed komen, denk ik. Bedankt voor je antwoord. En ik vind het wel grappig hoe je zegt dat jouw potten 'mogen' begroeien met mos, dat kan soms ook best een interessant decoratief effect geven.

    Groeten,

    Flora
    beantwoord
  • Ik maak enkele soorten bloempotten en hangpotten. Zie eens mijn blog.
    http://blog.seniorennet.be/wilwikeramiek/
    Groeten, Willy
    beantwoord
  • Hoi Willy,

    Je bloempotten zien er mooi uit, vooral die tweede van boven met die verschillende kleuren glazuur.

    Groeten,

    Flora
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.