ALGEMEEN > Ovens > oven na ombouw heel traag

Heb een Veka KvK 180.
Hier zat een schakelkast op en werkte prima.
Nu heb ik hem omgebouwd met een Bentrup TC 405
en nu duurt het i.pv. 8 uur naar 1180 C bijna 14 uur.
Hij geeft geen foutmelding, alle lampjes branden .
Spiralen zijn goed en verder zijn de condities niet anders als met de schakelkast.
Heeft iemand hier ervaring mee wat er mis kan zijn ??
gevraagd

4 antwoorden

  • Hallo Erik,

    Kijk ook de stroomafname in je meterkast na,is die ook nog hetzelfde?Worden de ovenstenen bij alle elementen wel warm,geen los kontakt of verkeerde verbinding?Wees voorzichtig met stroom en draag veiligheidsschoenen.

    Rob
    beantwoord
  • Hoe ver ben je gegaan met "verbouwen"? Als je met de bedrading van de weerstanden bent gaan stoeien is het mogelijk dat je een serieschakeling van een parallel schakeling hebt gemaakt. Even nakijken ?
    beantwoord
  • Na hem open te hebben blijkt dat hij onder veel hoger geweest is (alles is doorgezakt) dan boven waar het glazuur niet echt lekker gegaard is.
    Ga nu eerst de bedrading doormeten en nakijken en hoop dat ik het vindt want die opdrachtejes moesten eigenlijk vandaag geleverd worden.
    Wat ik nog steeds vreemd vind is dat de bentrup geen foutmelding gegeven heeft.
    Bedankt sofar voor jullie meedenken
    beantwoord
  • Volgens jou vaststelling wijst het inderdaad op een serie-schakeling waar een parallel zou moeten zitten. Elektrisch is daar niks mis mee, en zal Bentrub er geen bezwaar tegen hebben, enkel is het vermogen langs die foute zijde een stuk minder. Ben je niet sterk in bedradingen, haal er een elektricien bij. Voor hem is dit een koud kunstje. Succes ermee.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.