ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > stank kleislib separatie container

Sinds kort heb ik tussen de gootsteen en de afvoer een kleislib separatie container.Een hele mooie manier om je klei en glazuurresten niet via de afvoer weg te spoelen. Maar,ik heb nu een probleem, het ruikt wel. Het is natuurlijk logisch, stilstaand water gaat ruiken. Keramikos gebeld, als antwoord hadden ze om de bak leeg te scheppen. Maar volgens mij blijf je dan aan het leeg scheppen. Wie weet wat ik hier aan kan doen? Alvast bedankt Jeltje

6 antwoorden

  • wanneer de container afgesloten is heb je geen probleem
    beantwoord
  • je kan proberen met een beetje biotex in het vuile water, wij hebben een camper met vuilwater tank en doen dat ook. er bestaat ook vloeistof voor in zo'n tank.
    beantwoord
  • je moet zo'n container regelmatig schoonmaken, en eigenlijk zelfs al voor de stank komt. het water functioneerd als een stankafsluiter, net als bij een siphon. als je het niet regelmatig schoonmaakt komt heeft de seperatie container niet veel zin en stroomt het klei-slib of gips of wat je ook wilt afscheiden gewoon weer het riool in!
    ik weet dat hetr een rotklus is, maar de enige manier.
    groet alexander
    beantwoord
  • Er bestaan vloeistoffen die in water van een verstuiver dienst doen om bacteriĆ«n tegen te gaan. Misschien daarmee eens proberen? Persoonlijk heb ik goede rersultaten met chloorwater (Javel). Azijn kan helpen maar heeft ook wel een "zuur" geurtje. Verder denk ik ook aan verdund boorzuur.Hopelijk heb ik kunnen helpen.
    Groetjes,
    Roland
    beantwoord
  • Ik schep hem elke ca. 1,5 jaar 1 x helemaal leeg. Wel een k..-klus !
    Schep alle water er af en doe de slip in een grote emmer en zet die buiten (in de zon) zodat het water eruit verdampt. Dit duurt een paar dagen. Zodra de slip droog is, gooi ik deze vieze slip weg.
    Tot nu toe geen last van stankoverlast gehad.
    beantwoord
  • Hallo, Klein scheutje Dettol en het probleem is (enige tijd) verholpen!
    groet, Frans
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.