ALGEMEEN > Techniek > moeite met centreren van grotere stukken

Ik wil graag draaien met grotere stukken .
Ik draai nu tot 750 gram, met grotere heb ik moeite met centreren,
Heeft iemand voor mij een tip, zodat het niet zoveel kracht kost om te centreren
Alvast bedankt, Gretha

4 antwoorden

  • Hallo Gertha,
    Ga eens kijken op de rubriek: DIVERSEN: rugklachten (B.Joya).
    Nog enkele tips;
    - Draai op een lage snelheid. ( 45 toeren single :-) )
    - Centreer de kleihomp eerst met de handpalm als draaiend in vorm voor de echt ( met water ) gaat centeren.
    beantwoord
  • Hallo Gretha,
    Ik denk dat je nog niet genoeg ervaring hebt met centreren naarmate je langer draait gaat het vanzelf dan is 2 of 3 kilo centreren net zo gemakkelijk als 1 kilo.
    Waarschijnlijk draai je nog niet zo lang en ben je wat ongeduldig ik denk dat heel veel mensen dat wel herkennen van hun begin periode we doorlopen allemaal hetzelfde proces.
    Mijn tip is vooral veel oefenen en niet opgeven.
    En misschien heeft iemand anders nog andere tips.
    succes Emma
    beantwoord
  • Lucien bedankt voor je reactie. Maar bij mij gaat het om de verminderde kracht in pols en hand(reuma).
    Ik draai al een aantal jaren maar nooit veelvuldig achter-elkaar (ivm tekort aan energie)
    Toch wil ik proberen om wat groter werk te maken, vandaar deze vraag. gr. Gretha
    beantwoord
  • Nou Gretha, reden te over om eens een kijkje te nemen op DIVERSEN; rugklachten. Als je nog wil draaien zul je het toch met je handen moeten doen. Alle verzachtende omstandigheden zijn dan, ook voor een olympisch atleet, welkom.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.