ALGEMEEN > Glazuur - kwastglazuur > ve-ka kwastglazuur magenta effect niet gelukt

Voor mij was dit de eerste keer, heel spannend, maar ook een teleurstelling.
Ik heb verschillende objecten gebakken en de magenta is niet gesmolten. Het moet tussen de 1000 en 1060 graden gebakken worden.
De overige glazuren zijn gelukt alleen deze niet.
Ik heb alles op de eindtemperatuur, het zevende uur, nog drie kwatier laten pendelen.

Wat heb ik fout gedaan????
gevraagd

2 antwoorden

  • Sorry Patricia,dat ik je vraag in eerste instantie gemist heb. Ik zou de oplossing ook zo niet weten maar je moet er rekening mee houden dat effectglazuren in principe onvoorspelbaarder zijn dan standaard glazuren.Wat veel kan uitmaken is de laagdikte van een glazuur.Hoop dat je er wat mee kan.
    Rob
    beantwoord
  • Hoi Rob,
    Bedankt voor je antwoord, geen sorry enz. nodig.
    Het kan inderdaad zijn dat de glazuur er wat te dun op zit. De volgende gaat dikker worden.
    Misschien dat het stoken ook uitmaakt. Ik heb een oude oven en er zitten 4 stookstanden op.
    In sommige schema's heb ik gezien dat ik met 50 gr. moet beginnen. Dat gaat niet lukken als stand 1 25% van de totale 1080 gr. is. Dus heb ik de stookstanden en tijden aangepast naar de mogelijjkheden die ik heb. Misschien dat daar ook iets fout gaat.
    Maar langzamerhand ga ik het leren.
    Nogmaals bedankt voor je antwoord.
    Volgende week gaat de brand er weer in. ( ik werk 40 uur per week, dus heb ik weinig tijd)
    groet, Patricia
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.