ALGEMEEN > Klei - algemeen > Straalmotor

Hallo,

Voor school moet ik een straalmotor bouwen.
We mogen het niet van staal maken, omdat dat dan te makkelijk zou zijn...
Dus klei (o.i.d.).
Hebben jullie tips wat voor soort klei/cement/etc...
Het moet zeer hoge temperatuur aankunnen (+1000 graden C).
Voor de druk kan ik wel iets anders verzinnen...

Dank,
Lukas Mathijsen
gevraagd

6 antwoorden

  • Hallo Lukas,
    Heb je al eens navraag gedaan bij NASA ? of mag dat ook niet van de docent ?
    beantwoord
  • Beste Lukas,

    Waarom moet het zeer hoge temperatuur aankunnen ?
    Wil je de klei stoken ?
    Moet je er iets op lassen ?
    Is het wrijvingswarmte ?
    Ik weet niets van straalmotoren. Het probleem met de druk zegt me dus ook niets.
    Ik wil je wel proberen te helpen, maar dan graag iets meer informatie.
    Succes,
    lisette

    beantwoord
  • Hallo Lisette,

    (ff wat achtergrond infomatie van de straalmotor:)Binnenin de straalmotor komen ongeveer 250 explosies per seconde (schatting), hoe dit komt zal ik niet uitleggen, is een heel verhaal. Door die explosies moet hij dus ook een grote druk aan kunnen.

    Groetjes
    Lukas
    beantwoord
  • Lukas,een motor maken van keramiek lijkt me een heel creatief idee.Maar dan als kunstwerk ,en niet om in bedrijf te brengen.

    Rob
    beantwoord
  • Nou Rob, het is toch te proberen ? Maar dan ver van de woonkern svp. :-) Zo'n ding als kunstwerk, daar is Panamarenco al jaaaren zoet mee.
    beantwoord
  • Hoi Lukas,

    Informeer eens bij oven bouwers naar vuurvaste stenen en/of hittebestendig cement.
    Met stenen kan je de grote vorm metselen. Vervolgens kan je met beitels, net als de beeldhouwers de stenen in de juiste vorm hakken en waar nodig met cement weer bijwerken, glad maken etc.
    Ik sta niet in voor de gevolgen van dit experiment. Ze worden niet voor niks uit staal gemaakt zou ik zeggen.
    Veel succes
    Lisette
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.