ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Reductieglazuren

Heeft er iemand recepten van glazuren die hij wil delen met mij, die moeten op reductie gebakken worden ? En als je het recept al uitgeprobeerd hebt, is ie echt zo van wauw dattisem ?

ik ben echt op zoek naar zo'n glazuur voor reductie waarvoor je kan zeggen, wauw dat is nu een glazuur die overmooi is.

Aan iedereen die reageert, alvast bedankt!

mvg

janlaurens
gevraagd

4 antwoorden

  • Janlaurens,
    Jou vraag is wel heeeeel vaag. Kan men ook vragen om glazuren die oxyderend gestookt moeten worden. En wat vind je mooi ? Welke kleur beoogd je, en op welke temperatuur ?
    beantwoord
  • Alleen maar reductieglazuren voor temperaturen 1100 of 1250

    Ik zoek kleuren die opvallen, felle kleuren, waar je paf van staat.

    Mvg
    beantwoord
  • Misschien is "het glazuurboek "van Murfitt wel iets voor jou ?

    Groetjes Sonja

    beantwoord
  • Reductie-rood via een gasoven is niet de vraag geweest. Het betrof hier om een rood glazuur op zeer lage temperatuur cone 06.
    Het rood van deze glazuren wordt bekomen door seleenoxyde. Er zijn twee factoren om dit rood te doen verdwijnen: nét iets te hoog gestookt doordat selenium reeds vluchtig is op 950°C en een reducerende/neutrale atmosfeer, wat men ook kan hebben als de elektrische oven te goed is afgesloten. Er is wél een rode pigment-fritte ( Ferro ) die deze problemen kan overbruggen en bestand is tot 1250°C. Deze hoge temp. rood en geel -pigmenten zijn ooit ontwikkeld door Degussa. De invloed van de spiralen is te verwaarlozen.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.