ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > rode glazuur

Hallo allemaal
Ik ben op zoek naar een knalrode, oranje en warmgele steengoed glazuur. Heeft iemand misschien recepten of een adres waar ik deze kan verkrijgen.Alvast bedankt voor de moeite. groetjes Joke

6 antwoorden

  • hoi Joke

    Je vertelt niet voor welke temperatuur je die glazuren wil.
    Er zijn mooie kleuren bereikt met cadmium en seleen maar die zullen wel verboden zijn die glazuren zijn voor 1020 graden
    Ook zijn er mooie pigmenten te koop die je die kleuren kunnen opleveren.
    Ga uit van een transparante glazuur.
    Keramikos zal die pigmenten wel verkopen vermoed ik.
    Zij hebben ook kant en klare glazuren.kijk eens op hun website www.keramikos.nl

    suc6 Frans
    beantwoord
  • Beste Joke

    Bij silex in Den Bosch heb ik een knalrood glazuur gekocht dat op 1200 gestookt moet worden.
    Het is wel een makkelijk aflopend glazuur dus oppassen dat het niet vastbakt

    Met vriendelijke groet
    Hans
    beantwoord
  • Ik ben hier ook naar op zoek en werk met een ruwbakslib op 1150 graden en deze gekleurd met pigmenten.Momenteel zit mijn 4 componenten schema in de oven .Met de pigmenten Oranje 15%,geel 15%,bladgroen 6% en bordeau rood 10%.Ik zal het laten weten als hij er uit is en een foto erbij plaatsen op mijn site http://communities.zeelandnet.nl/data/ned/
    Groetejs Vera
    beantwoord
  • Helaas proef mislukt overwegend groen kleuren zeer flets
    Groet Vera
    beantwoord
  • IJzer Rood

    Cone: 9/10 Temp:1285'C Stg Prfpl.aanw *
    Opp: Glad Stndrdglzr
    Kleur: Rood Datum:1995
    Atm: Reduktie Herkomst : F.v.d.B


    RECEPT: % 1000 GR.
    Kaliveldspaat : 69.9 699
    Kaolien : 3.2 32
    Dolomiet : <-
    Talk : 10.5 105
    Krijt : <-
    Kwarts : 16.3 163
    Bone Ash : 12.5 125
    IJzer Oxide : 10 100

    SEGERFORMULE:
    K2O :<0.6
    CaO :<-
    MgO :<0.4
    Al2O3 : 0.66
    SiO2 : 5.55

    Al:Si=1:<
    Si:Al=10:<
    NR: 77\48
    beantwoord
  • hallo vera
    jammer om te lezen dat je proef mislukt is. Er zijn verschillende reakties op mijn vraag geweest. Misschien zit er voor jou ook een oplossing tussen Succes!
    verder wil ik ieder graag bedanken voor de reakties en een heel goed, gezond en vooral ook een creatief uitdagend jaar toewensen.Ik ga de uitdaging in elk geval aan met jullie antwoorden. groet joke
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.