ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > glazuurzeef

Ik heb een en ander van internet afgehaald mbt het verwerken van poederglazuren en kwastglazuren. Nu wil ik van Welte een effectglazuur gaan opbrengen nl de Malachit-geschrekt KGE 137.
Echter in de gebruiksaanwijzing van Welte glazuren staat zowel bij de glans -als effect glazuren dat het een aanbeveling verdient om het te zeven. In het duits staat er: die glasur sollte nach dem aufruhren durch eine glasursieb ,machenweite ca 0.2 mm, gesiebt werden.
Weet iemand welke glazuurzeef ik dan nodig heb ?
Groetjes Sonja

4 antwoorden

  • Sonja, ik denk dat ze er een zeef mee bedoelen met maas(gaatjes)grootte van 0,2 mm. Te koop bij uw lokale kleiboer.
    beantwoord
  • Mijn probleem heeft zich opgelost want deze glazuur mag niet gezeefd worden.Stond niet op de pot,in de algemene beschrijving staat bij elke glazuur hetzelfde vermeld (dus zeven) maar in het overzichtsboekje van glazuren stond de opmerking erbij om dus niet te zeven !
    Ik denk inderdaad dat de grootte 0.2 mm moet zijn maar ze konden mij niet zeggen welke mesh ik dan moest hebben,en met die maat worden de zeven aangeboden.

    Groetjes Sonja
    beantwoord
  • Dag Sonja
    Hierbij een tabel om om te rekenen.

    U.S. MESH
    INCHES
    MICRONS
    MILLIMETERS

    60
    0.0098
    250
    0.250

    70
    0.0083
    210
    0.210

    80
    0.0070
    177
    0.177

    100
    0.0059
    149
    0.149
    beantwoord
  • Bedankt Hans,
    Dit is dus wat ik zocht !
    Ik weet nu dus waar elke mesh -waarde voor staat.

    Groetjes Sonja

    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.