ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > Naaldvlambrander


Ik hou me bezig met kristalglazuren. Deze druipen nogal en daarom wordt in het boek "Decoreren en glazuren van keramiek" van Jo Konnell geadviseerd om zogenaamde vangers te gebruiken. Werkstuk en vanger kunnen met behulp van een naaldvlambrander van elkaar losgemaakt worden.

Ik ben op zoek naar zo'n naaldvlambrander. Keramikos heeft ze niet in het assortiment. Ook google-en heeft mij nog geen adres opgeleverd waar ik er een zou kunnen kopen. Wie o wie kan mij vertellen waar ze te koop zijn.
Ik zou haar of hem erg dankbaar zijn als zij/hij mij een adres levert.

Vriendelijhke groet,
Martien Schoonus

4 antwoorden

  • Hallo Martien,google maar met naaldbrander.
    legio sites.
    m.vr.gr Henk vermeulen
    beantwoord
  • Ga eens bij zilver-/goudsmid langs, die gebruiken ze.
    Groet,
    Eric
    beantwoord
  • Elke speciaalzaak loodgieterij-benodigdheden hebben dat. In doe-het-zelf zaken afdeling sanitair/camping-gas.
    beantwoord
  • Henk, Eric en Lucien,

    Hartelijk dank voor jullie reacties. Inmiddels ben ik bij stom toeval (een koorrepetitie) terecht gekomen bij de importeur van bedoelde naaldvlambranders. Daar hadden ze exact de brander die in het boek van Jo Connell werd getoond. Voor de geinteresseerden: de RK 2050 van Rekrow. Of het goed werkt moet ik nog ervaren. In ieder geval is het heel handzaam. Het apparaat kost € 70,00 en is te verkrijgen bij de firma Maropa in Schoonhoven (www.maropa.nl).

    Vriendelijke groet,
    Martien Schoonus
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.