ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > goudglazuur foodgrade

Ik ben op zoek naar een goud of goud-lijkend glazuur/luster voor gebruiksporselein. Ik wil het gebruiken op kopjes waar uit gedronken moet kunnen worden. Naar mijn weten zijn de meeste lusters giftig en hiervoor dus niet geschikt. Toch bestaan er volgens mij goud-kleurige glazuren waaruit gewoon gedronken kan worden.
gevraagd

6 antwoorden

  • Hallo Jorine,

    Als het luster aan de buitenkant van het kopje zit kan het niet zoveel kwaad met drinken.

    Sjerning verkoopt overens ook opglazuurverf,metallic loodvrij.Naast koper en zilver zit hier ook citroengoud bij.

    Rob
    beantwoord
  • Dank voor je antwoord Rob,
    Ik ken de goudlusters, echter als je hier hele series kopjes mee wilt doen gaat het nogal in de prijzen lopen.
    Is er geen alternatief voor een luster, je ziet bv bij de HEMA (nb) kopjes in hoogglans zilver en goud voor zeer lage prijzen ik kan mij niet voorstellen dat dit luster is.
    beantwoord
  • Je sprak trouwens over de opglazuren van Sjerning, weet je waar ik deze kan krijgen?
    beantwoord
  • Dank voor je antwoord Rob,
    Ik ken de goudlusters, echter als je hier hele series kopjes mee wilt doen gaat het nogal in de prijzen lopen.
    Is er geen alternatief voor een luster, je ziet bv bij de HEMA (nb) kopjes in hoogglans zilver en goud voor zeer lage prijzen ik kan mij niet voorstellen dat dit luster is.
    Je sprak trouwens over opglazuur van Sjerning, weet je wellicht waar ik deze kan verkrijgen?
    beantwoord
  • Scherning opglazuur is in ieder geval bij Keramikos Haarlem te koop. Maar waarschijnlijk ook bij de andere leveranciers voor pottenbakkersbenodigdheden. Kijk voor adressen in de rubriek CommerciĆ«le adverteerders. http://www.klei.nl/links/adverteerders.aspx
    mvg Yoka
    beantwoord
  • Jorine,de weerschijn van een luster is uniek en moeilijk te imiteren met een of ander glazuur.De potjes lusters zijn duur maar je hebt er heel weinig van nodig,zeker bij kleine decoraties zoals bijvoorbeeld een dun lijntje aan de rand van een kopje.

    Bedrijven als de hema kopen goedkoop in en hoeven vaak geen of weinig winst te maken op een bepaald artikel.De mensen komen voor het mooie servies uit de folder maar gaan weg met een stofzuiger.

    Rob

    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.