ALGEMEEN > Ovens > opzetrand keramikos economic 70

wie heeft er ervaring met de opzetrand van de keramikos economy super 1200 70 liter 220W (lichtnet).

Mijn vragen zijn, haalt hij dan ook de temp van 1060 graden.

Duurt het stoken veel langer als je gebruik maakt van de opzetrand

Moet ik het stookprogramma aanpassen?
ik stook nu bisquit tot 600 graden met 100 graden per uur omhoog en dan door tot 960.

Voor de glasstook houd ik dit schema ook aan, maar stook dan door tot 1060 graden.

Ander voor of nadelen?

4 antwoorden

  • Hallo Anne,ik heb geen ervaring met de opzetrand,maar het lijkt me op zich een handige vinding.Het maakt op zich een kleine lichtnet oven een stuk hoger wat inhoudt dat je er een groter werkstuk in kan bakken.

    Heb je bijvoorbeeld veel tegels op veel ovenplaten,wat een grote massa geeft, dan lijkt me dit problemen gaan geven op hogere temperaturen.Ik zie hem dan de 1200 niet halen.1060 zal niet zo'n probleem zijn,al zal het stoken toch langer duren als zonder opzetrand.

    Rob
    beantwoord
  • Hallo Anne,ik stook zelf met een keramikos oven 1320oC.25 Lt.
    Bij het gebruik van mijn opzetrand gaat het verbruik van de oven met 30% omhoog.
    Stookcurve neemt ongeveer 1 extra uur in beslag,en tevens gaat dan de maximaal te bereiken temperatuur niet hoger dan 1305oC.
    Daar ik pocelein stook op 1305oC,blijft dit net binnen de temperatuur,pendel ik wel 15 min langer.
    beantwoord
  • dank jullie wel voor de reacties, hier heb ik een goede richtlijn aan!
    beantwoord
  • ik stook al vele jaren met deze oven, met opzetrand behaald hij de juiste themperatuur met gemak.
    met opzetrand ongeveen halve stook extra rekenen, wij doen nu liever 2 keer zonder dan 1 keer met, is goedkopen en meer weggebakken werk.
    atelier ecru dordrecht
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.