ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > glazuurspuit

Kan iemand me vertellen of een gewone verfspuit met compressor ook voldoet om glazuur te spuiten, en , zo ja, of ik dan ergens speciaal op moet letten? Ik vind de speciale glazuurspuiten die worden aangeboden nogal prijzig. Bedankt alvast, .

4 antwoorden

  • Ja, ik gebruik zelf al jaren en verfspuit met compressor, volgens mij is het enige waar je op moet letten de maat van de opening met de naald.
    Wil je meer weten neem even kontact op.
    tel: 0344-651291
    beantwoord
  • hallo

    Een verfspuit is prima om glazuur mee te spuiten.
    Gebruik wel een compressor met drukketel anders gaat je spuit stotteren.
    een drukketel kan je makkelijk zelf maken met een oude gasfles


    Suc6 Frans
    beantwoord
  • Beste Hanneke,

    Een gewone verfspuit werkt prima.
    De opening van de nozzle, het gaatje waar de naald in past is bepalend voor hoeveel glazuur er uit komt.
    Is die te klein dan komt er te weinig glazuur uit en duurt het erg lang voordat je een laag hebt aangebracht.
    Ik werk bij voorkeur met een nozzle van 1,5 mm.
    Speciaal voor glazuur zijn er spuiten met een extra harde naald en nozzle waardoor ze veel langzamer slijten.
    Dat ze daardoor duurder zijn is begrijpelijk.


    met vriendelijke groet.

    Hans.
    beantwoord
  • Ik heb geexperimenteerd met een dure planten spuit van Karchner, met een hand pomp om op druk te krijgen.(tekoop bij een doe het zelf winkel) Voor transparant glazuur werkte het prima, een keer geprobeerd met kleur (rood) wat mislukte, moest te veel verdunnen dus dekte het niet goed.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.