ALGEMEEN > Foto op keramiek, transfers etc. > keramische transfer papier

hoi,
ik heb een laserprinter gekocht maar kan ik nu met keramische transfer papier een afbeelding printen?
keramicos winkel vertelde mij dat, dat niet kon en ik lees ook op internet als je verkeerd papier in je laserprinter doet dat dan je printer kapot kan gaan?
dus zomaar even proberen?
ik werk namelijk op een school en wil de tekening van de kinderen scannen en dan op keramische transferpapier zetten en daarna weer op het zelfgemaakte schoteltje/kopje meebakken in de stook oven.
groeten bianca
gevraagd

2 antwoorden

  • Hallo Bianca,

    Als het papier er al door gaat heb je nog een probleem. De kleurstoffen die in je toner zitten, kunnen waarschijnlijk niet tegen de hoge temperatuur waarmee je je keramiek stookt. In de toner zit echter ook ijzeroxide, dus waarschijnlijk krijg je wel een rood-bruine afdruk, ik zou dan de tekeningen door de kinderen zwart/wit laten maken.
    beantwoord
  • Je kan met je printer een in te kleuren plaatje afdrukken, zoals een kleurboek (zo fijn mogelijke lijntjes in zwart). Je laat de kinderen dan inkleuren met opglazuur, en deze kan je dan bakken (na de cover laag natuurlijk).
    Bij het losweken van het papier komt de inkt van de printer vrij en zie je die niet meer. Deze week uitgetest.
    Vraag me wel af of opglazuur een veilig product is om kinderen er in groep mee te laten werken daar het lood bevat.
    Willy
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.