ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > Glazuurmolen

Hoi, Ik ben op zoek naar een glazuurmolen oftewel een pot-rol-molen. Ik heb heb er een 'n tijd geleden op internet bij een van de leveranciers van keramische materialen gezien, maar vind het niet meer.
Het is een porseleinen pot van een liter of twee-drie met porseleinen kogels en een waterdicht sluitend deksel. Die wordt op twee assen van een molentje gelegd die ronddraaien waardoor de pot ook draait. De kogels malen de glazuurgrondstoffen samen met water tot een homogene massa.
Iemand een idee waar ik zo'n molen kan krijgen? Gebuikt mag natuurlijk ook.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, groeten, Godfried

2 antwoorden

  • Ik zie ze gewoon in de prijslijst van Keramikos staan...
    beantwoord
  • Hallo Godfried,
    Keramikos verkoopt ze nog wel maar ik geloof niet dat ze ze nog in de winkel hebben staan aangezien ze er niet zoveel verkopen. Voor een goede kan je naar Baan machines (www.baanmachines.nl). Deze maakt ze voor je op maat (wel duur maar gaat je leven lang mee) en Baan verkoopt ook Potten en kogels. Je kan ook even bij bij Carl Jaeger of Thomas Wolbring kijken, via google te vinden, deze hebben nog wel wat kleinere exemplaren maar prijs is vaak op aanvraag ivm lage verkoopaantallen! Zelf hebben we nog wel een oude molen staan echter geen potten en kogels.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.