ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > ervaring precisieweegschaal pine-arts

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het kopen van een weegschaal bij pine-arts in Roden?
Zit te twijfelen tussen 2 modellen war wel wat betreft kosten verschil in zit. Is een duurdere weegschaal altijd beter of kan een goedkope precisieweegschaal ook voldoen. (tot 0,01 gram nauwkeurg)

9 antwoorden

  • Marion,
    Ik heb een weegschaal die tot op 1 gram nauwkeurig is. Weegschalen tot 0,01 gram nauwkeurig lijken me meer geschikt voor cosmetica-labo's en apohekers. Dit zijn zowiezo dure dingen. Ik begrijp wel als u met 100 gram glazuur wil werken, dat tot 0,1 gram wel praktisch is, maar zo is de aanschaf van een klei-menger net zo'n foute aanschaf als u minder dan 5 ton op jaarbasis werkt.
    beantwoord
  • Hallo Marion,

    Ik heb zo'n weegschaal van hen. Hij is goedkoop en perfect! Met die 0,01 is het erg fijn werken. Vooral voor proeven. Daar heb je maar 10 gram glazuur voor nodig waar je dan soms, om b.v cobaltoxide toe te voegen, maar heel erg weinig nodig hebt. Ik heb hem nu bijna 5 jaar. Er komen wel grondstoffen op de weegschaal terecht als je knoeit en daardoor doet hij het soms niet meer zo goed. Het is dus wel belangrijk dat je er voorzichtig mee om gaat. Maar voor de prijs van, ik meen 19,95, koop ik een keer in de zoveel jaar wel een nieuwe!

    Groetjes Let.
    beantwoord
  • Bedankt!
    Fijn jullie idee erover te horen.
    beantwoord
  • Heb ook zo een weegschaal en die weegt inderdaad nauwkeurig en zonder problemen. Is inderdaad gemakkelijk om bij stalen de juiste hoeveelheid oxiden af te wegen.
    De levering verliep ook rimpeloos.
    Willy
    beantwoord
  • Nu, als die weegschaal zo goedkoop is, waarop dan nog wachten. Ik heb al andere prijzen gelezen voor soortgelijke weegschaal.
    beantwoord
  • Wachten op mijn man, die maakt het geld over! Had vanmiddag al de beslissing genomen dat ik er een wil. Hahaha. Bedankt.
    beantwoord
  • Ik heb ook een weegschaal daar gekocht. Deze kwam aan met twee lekkende batterijen. De reactie was dat de batterijen door hen geplaatst werden en dat het lekken dus daarna moest zijn ontstaan. Einde verhaal. Geen beste beurt dus.
    beantwoord
  • Jammer dat jij een negatieve ervaring hebt.
    Ik heb daar een glazuurspuit gekocht. Hij was beschadigd en bijgewerkt. Heb daarover gebeld.
    Zij maakten meteen excuus, vonden het heel erg vervelend. Er werd meteen een nieuwe opgestuurd en de oude mocht ik houden voor eventuele onderdelen.
    Dus mijn ervaringen zijn daar erg positief!
    beantwoord
  • ik heb ook zo een precisieweegschaal waar ik tevreden over ben en ook regelmatig gebruik moet ze wel om de zo veel tijd laten ijken
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.