ALGEMEEN > Techniek > Schrijven met de Ringeloor en Medium

Een leuke manier om (relief)letters te schrijven is met de ringeloor.Hiervoor gebruik ik een ringeloor met een fijne schildersnaald(al naar gelang het letterformaat).

Een goede methode is om eerst een laag optapix(of ander medium) aan te brengen.De slib wordt nu als het ware 'geinjecteerd' in het vloeibare medium,dit levert een relatief dunner 'streepje' op en voorkomt uitvloei.

Rob
Bijlagen:

7 antwoorden

  • Hallo Klei fans,

    Waar kan ik deze complete Ringeloor kopen !
    en wat zijn de kosten hier voor .

    alvast bedankt.

    Groetjes,
    Nathalie
    beantwoord
  • Hallo Nathalie,Ik heb die van mij bij Keramikos gekocht compleet met schildersnaalden, voor ongeveer 35 euro.Echt een aanrader om nauwkeurig met (gezeefd)kleislib (miniatuur)relief te schilderen.Onderdelen zoals rubber bal,tussenstukje,en schildersnaalden zijn later los bij te bestellen.Dit als je met meer kleuren zou willen gaan relief schilderen.

    Rob
    beantwoord
  • Hallo Rob,

    gebruik je zelf deze ringeloor voor glazuur, het lijkt mij een goede product waar je lang mee kan werken.
    bedankt voor de uitleg Rob.
    Groetjes,
    Nathalie
    beantwoord
  • Nathalie,volgens mij is een ringeloor niet geschikt voor glazuur,omdat glazuur gaat bezinken in het reservoirtje.Mogelijk als je een pasta van glazuur maakt kan het toch.Sinterengobes gaan wel.Deze ringeloor is zeer degelijk en alle metalen onderdelen zijn van roestvrij staal.

    Rob
    beantwoord
  • Beste mensen,
    Ik ben op zoek naar een ringeloor met verschillende opzetstukjes. Er stond een mooie op een foto op dit forum (blauw) en die zou te koop zijn bij keramikos. Maar op de webshop van keramikos staan maar twee hele gewone ringeloren. Wie weet waar die mooie te koop is? Liefs webshop.
    Alvast bedankt voor jullie reactie
    beantwoord
  • Hallo Marja,

    Anne's Keramiek in Mussel verkoopt ze met 4 opzetstukjes voor 28,75 euro. Stuur even een mailtje naar info@anneskeramiek.nl
    beantwoord
  • Hoi Anneke,
    Bedankt voor je reactie. Ga ik doen.
    Groeten
    Marja
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.