ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > Ronde houten schijf (waar te koop?)

Thuis maak ik alleen handgevormde objecten, dit doe ik op een metalen draaibare boetseerschijf.
Hierop leg ik een ronde houten schijf, maar hier heb ik maar eentje van.
Weet iemand waar ik die zou kunnen kopen ?
Ik ben al bij veel verschillende soorten winkels geweest.

(Ik hoop dat deze vraag ook passend is voor dit Forum).

Peter

9 antwoorden

  • Ik heb er 1 die gewoon van de Blokker komt. Tis eigenlijk een kaasplankje geloof ik. Maar daar merk je niks van hoor...... :-)
    beantwoord
  • De Hubo heeft ze voor mij op maat gezaagd.
    beantwoord
  • vervolg Carol:
    ... enkel als er nog wat klei blijft op zitten. :-)
    beantwoord
  • Vandaag heb ik de Blokker een ronde snijplank gekocht (25 cm, 3,70 euro). Het ziet eruit als hout, volgens het etiket is het bamboo.
    Volgens mij is het wel geschikt. Ik heb er eerst maar eentje gekocht om te proberen.
    Vandaag was ik bij Keramikos, daar hadden ze geen houten plankjes.
    Uiteraard kon ik het niet laten om veel andere dingen te kopen; eigenlijk heb ik niets nodig, maar dan denk ik toch: "dat is vast een keer erg handig".

    Peter
    beantwoord
  • Bamboe wil nog al eens flink uitzetten wanneer het nat wordt en zal zich bovendien na vrij korte tijd, zich aan kunnen passen naar een bepaalde "gedwongen" vorm.
    Daarom mogen we aannemen dat bamboe in "geperste" vorm vrij snel gaat scheuren en krom gaat trekken bij langdurig vocht.
    beantwoord
  • Ach, Waarschijnlijk is een plankje van de Blokker ook vaatwasserbestendig dus dit uitzetten zou nog wel eens mee kunnen vallen. En ik heb juist altijd begrepen dat bamboe zo'n sterk, niet werkend materiaal is. Men maakt er tenslottte ook vloeren en tafels van. Dan is het geloof ik eerst gestoomd. (wat bij dit plankje wellicht ook het geval is?) En anders...toch maar gewoon kaas ervan eten.......
    beantwoord
  • Hallo Peter,

    Het lijkt me dat de geschiktheid van het materiaal in dit geval belangrijker is dan de vorm.
    Boetseren kun je heel goed op watervast multiplex, betonplex, of trespa.
    Hiervan kun je bij een behoorlijke timmerwinkel wel restjes kopen, waaruit je dan met de decoupeerzaag je plaatjes zaagt.
    Alleen bij trespa gaat dat wat moeilijker (zaag met fijne vertanding gebruiken) maar dit gaat dan ook minstens één mensenleven mee!
    Lukt je dit zelf niet dan is er toch altijd wel iemand in de buurt die dat voor je doen wil?

    met vriendelijke groet,
    Frans Verheijen
    beantwoord
  • zowieso kun je de schijven gebruiken die je op een draaischijf gebruikt. Kant en klaar en in verschillende maten verkrijgbaar bij o.a. Keramikos
    beantwoord
  • Zelf gipsen plaatjes (google: bats) maken werkt ook fijn.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.