ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > glazechem en windows 7

Gebruik al jaren glazechem tot en met xp-pro zonder probleem maar de tijd gaat vooruit en helaas glazechem niet.
Heeft iemand glazechem draaien onder windows 7?
Groet,
Eric

12 antwoorden

  • ..en nu we toch bezig zijn, heeft er iemand Glazechem dat men kan openen onder Ubuntu ?
    beantwoord
  • Bij mij draait Glazechem op windows 7 zonder problemen Eric.
    Ik heb nog wel een hele oude versie een van de eerste denk ik zelf.
    Ik draaide het al op windows 95.

    Frans
    beantwoord
  • @Lucien,
    Sorry, ik weet hier geen oplossing voor, ben niet bekend met ubuntu.
    @Frans,
    Na jouw successtory gaan zoeken en via andere setup.exe aan de praat gekregen, thxs
    Groet,
    Eric
    beantwoord
  • Ik heb ergens gelezen dat het programma HyperGlaze onder Linux/Ubuntu werkt.
    Het programma ken ik verder niet.
    Zie: hyperglaze.com

    Peter
    beantwoord
  • Dank u Peter, ga ik uitproberen.
    beantwoord
  • Lucien,

    Ik werk al sinds lang met Glazechem 1.2 , dat werkt perfect op Ubuntu Lucid met Wine.
    beantwoord
  • Thanks Stefan, ga ik gelijk uitproberen en laat je weten of het lukt. Ubuntu is schitterend, maar er zijn nog weinig betaalbare programma's die hierop werken, zoals een facturatie-programma. Heb nog een Windows lopen, enkel voor dat euvel. Tja, aan alles zit wel een nadeel.
    beantwoord
  • Als je PC krachtig genoeg is kan je makkelijk windows programma`s laten lopen via wine. Ubuntu is top zonder twijfel.
    beantwoord
  • Stefan, begin jaren tachtig had een vriend reeds zo'n programma voor mij gemaakt had op floppy, kun je nagaan. Ik kon een recept invoeren en gaf me de formule. Via de ingegeven stock van grondstoffen kon dan ook een formule invoeren en gaf me een reeks recepten met het goedkoopste bovenaan. Eens men dat wist stond mijn telefoon niet meer stil om recepten te ' verbouwen '. Vermoedelijk heb ik deze disc vergeten uit mijn oude PC te halen en is mee op het stort gegaan. Mis dit nog steeds. Toen was dit worldwide ongeĆ«venaard. Met dit programma kan ik nu terug naar the ol'days. Thanks.
    beantwoord
  • Lucien, ik heb van jou nog geleerd om glazuurrecepten uit te rekenen met de handrekenmachine. in die periode had ik al wat pc ervaring en heb ik Glazechem 1.2 nog geinstalleerd op mijn 486.
    Reeds dan zat er al een prijsberekening in Glazechem.
    Ik heb verschillende programma`s geprobeerd en vind Glazechem nog steeds een overzichtelijk programma. Insight is mij al iets te veel toeters en bellen, en ook nog een redelijk prijskaartje.
    beantwoord
  • Kijk, wat is de keramiekwereld klein. Wat bedoel je met ' Insight is mij al iets te veel toeters en bellen.. ' ? Sorry dat je naam me ontgaan was.
    beantwoord
  • Ik had niet zo een intuitief gevoel met Insight. Het programma ligt mij niet. Puur persoonlijk.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.