ALGEMEEN > Diversen > sokkel wormvormig beeld

Ik heb een tweetal vormen gemaakt die liggend ogen als een soort grote worm. Ik wil ze graag overeind op een sokkel zetten. En ze buiten zetten. Ik heb al geprobeerd van keramiek een onderstel te maken, maar dan valt de vorm grotendeels weg, of het is niet stevig genoeg. Ik ken de stalen pinnen met steenblok sokkels, maar misschien heeft iemand een tip of voorbeeld voor andere (mooiere) en vooral stevige sokkel?
gevraagd

6 antwoorden

  • Hallo Lonneke,
    Het is wat lastig een advies te geven als ik geen idee heb hoe het object eruit ziet dat je op een sokkel wilt zetten. Kun je misschien een foto plaatsen?
    www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • misschien kun je de pinnen zo ergens diep in de grond steken en dan de "wormen"erop, zo kun je ze ook nog eens verplaatsen
    maar een foto lijkt me een goed idee, dan kunnen we er ons iets meer bij voorstellen.
    beantwoord
  • Van beide beelden is een foto toegevoegd. De maten van de beelden zijn ongeveer 60 x 30 cm. En het gewicht is ongeveer 5 kg. Ze zijn hol en erg uit evenwicht als je ze omhoog houdt, omdat aan de ene kant een groter volume dan aan de andere.
    Een pin zal moeilijk worden omdat dat gaat draaien in de vorm (ik zou niet weten hoe je zo iets goed stevig in een wand van keramiek vast zet). Ik vind het ook geen mooie manier van werk presenteren.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Een prachtig werkstuk Lonneke! Het lijkt mij mooi om het hoog te zetten, b.v. naar een mooie plek gericht. Wat dacht je van een roestvrijstalen buis b.v. 1m hoog en 12mm met daarboven een plaatje gelast en dan je werk er op lijmen?
    De buis in beton gieten.
    Hoe heb je dat schitterend oppervlak gekregen, met rutiel?
    Hoop dat het je lukt iets moois te vinden.
    Groeten, Inez
    beantwoord
  • Hallo Lonneke,
    Vooral bij de tweede foto heb ik het gevoel dat er helemaal geen sokkel bij nodig is. Zoals die vorm ligt komt die op een natuurlijke wijze goed tot zijn recht. Het is ook denkbaar dat je er een soort schaalvorm onder maakt waar die dan in komt te liggen; iets heel anders dus dan een traditionele sokkel.
    Met groet van www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • hallo Lonneke,
    wat mij mooi lijkt, maar smaken verschillen natuurlijk, is een frame lassen van ijzer waar de vorm precies binnen valt. ik bedoel een soort van lijst van dik ijzer dat gaat roesten of oxideren. het werk hier vast in lijmen met kit. vervolgens dit geheel plaatsen op een sokkel van beton, iijzer, roestvrij staal, hout?
    groetjes monique
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.