ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Parelmoerglazuur

Hallo medeforumgebruikers,ik ben op zoek naar een glazuur dat de kleur van parels goed na weet te bootsen.Ik ben bezig een enorm groot parelcollier te maken en wil zo natuurgetrouw mogelijk werken.Iemand een suggestie of ervaring met een goed glazuur? Bij voorbaat dank! Vriendelijke groet,Deborah Spruit
gevraagd

6 antwoorden

  • Deborah,
    Gezien dit blijkbaar om kleine hoeveelheden gaat, raad ik u aan deze kant en klaar te kopen. Zelf maken gaat zeer evenveel of meer kosten aan testen en grondstoffen. Zo te koop bij uw leverancier grondstoffen.
    beantwoord
  • Dank je wel Lucien voor de rappe reactie! Als je een glazuurrecept hebt voor deze glazuur zou je die dan willen delen.Het gaat namelijk wel om een behoorlijke hoeveelheid glazuur.Of moet ik deze dan eigenlijk plaatsen onder glazuurrecepten?!Geen idee,dank alvast! Vriendelijke groet Deborah
    beantwoord
  • Deborah, dan moet dit wel een GIGANTISCHE parelkrans zijn. :-)
    Ik duik even in mijn recepten en als ik iets bruikbaar heb, zet ik het hier wel op. Schrik niet van de ingrediƫntenlijst.
    beantwoord
  • Postuum dank Lucien vor de moeite,het wordt idd een enorme ketting.Een ketting met ballen letterlijk:) Groet Deborah
    beantwoord
  • Deborah,
    Het enige recept wat ik u tot nu toe kan aanbieden moet onder reductie worden gestookt. Als u een elektrische oven hebt, kan dat wel voor een keer. Voor de basis kan u een tin-alkalisch dekkend glazuur gebruiken voor max.04a temp. Bij dit glazuur kan u zilvercarbonaat tot max.1% en bismuth-trioxyde tot max. 0,5% toevoegen. Pas als u bijna aan de max. stook zit, dan reduceren en de oven zeer goed afsluiten. zilvernitraat en bismuthnitraat is ook nog een optie, maar dan de dosis nog halveren.
    beantwoord
  • Dank je Lucien voor de moeite.We gaan ons best doen met wat hulp ,dat dan weer wel:)
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.