ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > glazuur: loodvrij.

Hallo allemaal.
Een vraag die ik een tijdje geleden direct onder het betreffende onderwerp (Glazuur: loodvrij) had geplaatst, wil ik nog graag even hier onder de aandacht brengen.
Misschien had ik deze vraag beter onder "algemeen" kunnen plaatsen en heeft men daardoor deze vraag gemist??
groetjes: Marrie.

2 antwoorden

  • Dag Marrie,

    Ik had je bericht inderdaad gemist, de beheerder van de website maakt er denk ik soms rubrieken bij.
    Als daar dan iets in wordt geplaatst krijg je daar geen mailtje van, omdat je die nog niet hebt aangevinkt dat je een bericht wilt ontvangen als er iets in die rubriek geplaatst wordt.

    Met betrekking tot je vraag moet ik je een antwoord schuldig blijven. Misschien iets met zink en extra vloeimiddel wat tot korrels gefrit is.
    Misschien dat lucien hier een antwoord op heeft.
    groeten
    Hans
    beantwoord
  • Geeft niets, Hans, dat je het berichtje had gemist.
    Bovendien blijft het natuurlijk altijd moeilijk om een kant en klaar glazuur te ontleden.
    Ondanks dat, komt je antwoord toch dicht bij die van Lucien en sluit het op elkaar aan. (voor een ieder: zie verder op glazuur: loodvrij )
    Het lijkt er op dat de korrels die deze zogenaamde "kristallen" veroorzaken dus niet "kant en klaar " of in een bepaalde vorm in de handel zijn.
    Een gat in de markt dus.... :-)

    Aangezien het hier een transparant glazuur betreft zou ik mogelijk deze glazuur wél in kunnen kleuren met pigmenten.....

    Ik kan altijd een proefje maken.

    Ben door je antwoord (en daarvoor bedankt) toch weer een stapje verder in het begrijpen van de glazuur.
    Groetjes: Marrie.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.