ALGEMEEN > Klei - algemeen > klei die niet hard wordt

ik ben op zoek naar klei die niet hard wordt dus geen chamotte klei. het moet klei zijn die opnieuw modeleerbaar wordt als je er water bij doet. En ik moet hier een kub van hebben. Wie kan mij hierbij helpen?
Wie weet de naam van de klei en wie weet een producent of bedrijf waar ik een grote hoeveelheid kan afnemen?

Alvast bedankt kim schulinck
www.betonik.nl
gevraagd

9 antwoorden

  • Dag Kim
    alle klei wordt hard als deze droogt. of er chammotte in zit maakt niets uit.
    wanneer de klei niet gebakken is wordt deze weer zacht als je er water bij doet.
    dat is trouwens een aardige kneedklus, bij een hoeveelheid van een kuub is het prettig om een kneedmachine te hebben.
    Bij de commerciele advertenties op deze website vind je de leveranciers
    groet
    Hans
    beantwoord
  • In de filmwereld wordt vaak klei op oliebasis gebruikt. Dit is klei die inderdaad, zoals u aangeeft, niet hard wordt. Het geeft zeer goed detail, maar is niet af te bakken. deze klei is ook een vastere massa en zit meer in de richting van plastic/rubber. Het is vergelijkbaar met playdo, maar dan met een zeer goede kwaliteit, het is helaas wel heel duur.
    beantwoord
  • Dag Empatojayos,

    als je dit materiaal een boetseermassa noemt dan ga ik akkoord.
    klei mag je dit materiaal niet noemen.
    ( ja ik ben een vakidioot :) )
    groeten
    Hans
    beantwoord
  • Ik was er zeld niet zozeer van op de hoogte, ben er zelf namelijk naar opzoek en heb het veel mensen zien gebruiken.

    Bedankt voor de verduidelijking. Weet je trouwens waar je dit kan aanschaffen?
    beantwoord
  • bij een hobbywinkel of speelgoedzaak denk ik
    beantwoord
  • Dan hebben we het denk ik toch over iets anders.

    Ik bedoel niet het kleurenklei genaamd play doh wat je in de speelgoedzaak haalt, maar iets wat daar namelijk veel op lijkt;)
    beantwoord
  • Je kunt ook eens bij aff-materialen kijken,die verkopen speciale modeleerklei;

    http://www.aff-materialen.nl/

    Rob
    beantwoord
  • De 'niet hardende klei met olie' is Plasticine. Deze is verkrijgbaar bij de beeldhouwwinkel in Scheveningen, Amsterdam en Zutphen. Het is echter behoorlijk prijzig. De website is: www.beeldhouwwinkel.nl

    Succes.
    beantwoord
  • Hallo Kim,

    Het is wel een heel professioneel product, wat je zoekt. In de auto-industrie worden de eerste modellen volledig geboetseerd met niet hardende klei. Dit is een klei die met olie is aangemaakt in plaats van het gebruikelijke water. Misschien dat je daar terecht kunt voor je kuub klei.

    Met groet van www.michelkuipers.nl
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.