ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > vaas waterdicht maken

een vaas, opgebouwd met plakken, steengoed, binnenkant glazuur buitenkant niet geglazuurd is niet helemaal waterdicht.
Aan de buitenkant zie ik geen barsten, er is een te dunne opening om binnenkant te kunnen zien.
Ik begrijp niet goed waarom die niet waterdicht is.
Hoe kan ik die toch waterdicht krijgen ? vloeibare silicone ? waterglas ?
bedankt voor u reactie

9 antwoorden

  • ik heb dit even geleden ook gehad, en kreeg de volgende tip:
    van binnen goed instrijken met boot lak, heb ik gedaan en hij is nu waterdicht.
    Hiervoor had ik het met waterglas gedaan maar dit lekte toch heel langzaam door, en op mijn meubel kreeg ik hiervan lelijke vlekken, dus deze moet nu ook opnieuw geschuurd en gelakt worden.
    ps. als je niet met een kwast in de vaas kunt, kun je ook de lak erin gieten, flink rond draaien, en het overtollige gedeelte terug in je blik gieten.
    beantwoord
  • bedankt ! ga ik zeker proberen.
    beantwoord
  • Hebt u een idee waar ik bootlak kan vinden in westvlaanderen ?
    danke
    beantwoord
  • deze lak kun je kopen in de doe het zelf zaken en ook bij een schildersbedrijf.
    beantwoord
  • Er is speciaal een dichtingsmiddel in de keramische handel die keramiek waterdicht kan maken. Ook geschikt voor gebruikskeramiek. Het is een vloeistof die je in het werk giet, een uur laten staan en er uit gieten. Nu drogen in de oven bij 80 graden of aan de lucht laten drogen, misschien wel enkele dagen. Maar werkt perfect. Ook heel geschikt voor rakuwerk.
    beantwoord
  • Dus je kunt er van eten en drinken? Is het ook geschikt voor de vaatwasser?
    beantwoord
  • hallo Netty, kun je ook de naam noemen van dit middeltje ?
    MVG
    beantwoord
  • Dit heet 'dichtingsmiddel' en is in flesjes van een liter te koop bij aantal leveranciers in kleibenodigdheden. Niet bestand voor de vaatwasser.
    beantwoord
  • Dit middeltje heet volgens mij gewoon dichtingsmiddel?? En is per liter in een plastic fles verpakt. Ik heb het ooit bij Keramikos gekocht, het gaat ook lang mee, want je giet het overtollige gewoon weer terug in de fles. zover als ik weet verkopen ze het nog steeds.
    Even navragen dus.
    Succes
    Netty

    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.