ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > puntjes/gaatjes van mijn glazuur keramiek

Ik zit in raadsel, hoe verdwijn ik de puntjes/gaatjes van mijn glazuur keramiek. Hoe moet ik over de gaatjes van glazuur oververven of wat voor middel.. Die moest ik opnieuw in de oven om te bakken.

Met behangerslijm of azijn bijvoegen??? Misschien kunt u uw advies aan mij geven?
gevraagd

5 antwoorden

  • Hoi ,
    Op uw vraag is al antwoord gegeven in een ander item> kijk eens bij de algemene onderwerpen en zoek naar het onderwerp "soort blazen in glazuur".Daar staat het antwoord .De vraag is gepost op 16-02-2010
    Succes
    beantwoord
  • Helaas kan ik niet vinden, want ik ben slechtziend. Wilt u mij uitleggen? Alvast bedankt. Groeten van Eline
    beantwoord
  • zoek op pinholes dan vind je veel antwoorden
    b.v. deze
    Als de oven deze mogelijkheid biedt is een langzamere stook naar de eindtemperatuur ook een goede remedie om pinholes tegen te gaan.
    Het gaat dus om de laatste 50 a 100 graden die dan niet voluit gestookt moet worden maar wat langzamer zodat de glazuurlaag de tijd heeft om te herstellen na die gas uittredingen.
    Frans
    beantwoord
  • Door onderstaande link te knippen/plakken in je browser kom je rechtstreeks in het betreffende opnderwerp.
    http://oud.klei.nl/forum/showthread.aspx?tid=19756
    beantwoord
  • Heel bedankt. die zal ik het lezen.

    mijn tweede vraag: de aardewerk, die is niet geschikt voor water, als bloemvaas. Kan een waterdicht bijgevoegd.
    Of ik kan ook transparant glazuur over de aardewerk voor 1250 C laten bakken???

    Met hartelijke groeten van E. Jansen
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.