ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > verfspuit

Beste mensen

IK heb zonet bij de LIDL een verfspuit gezien van 25 €.
gegevens: 100 watt - 320gr/min. - 160din/sec.
met reservoir
Meer gegevens stonden er niet op de doos.
Wat denken jullie? koopje of afrader om glazuur mee te spuiten?

alvast bedankt

6 antwoorden

  • Dag Anna,

    100 watt is dat een elektrische verfspuit ?
    Dan is het een afrader, dat werkt niet met glazuur

    groeten
    Hans
    beantwoord
  • Dag Hans

    Het is inderdaad een elektrische verfspuit.
    Ik snap niet waarom elektrisch niet werkt met glazuur.
    Moet je dan met een handpompje werken als je geen compressor hebt?

    groetjes
    beantwoord
  • dag Anna,
    als je geen compressor hebt dan heb je dingen die nog het meest weg hebben van een ouderwetse flitsspuit.
    als je graag wil spuiten is de aanschaf van een compressor aan te raden. die zijn tegenwoordig ook best betaalbaar.
    groetjes hans
    beantwoord
  • www.robbelien.nl/.../glazuurspuit-paintec-06mm-nozzle
    Dit is een handspuit van robbelien, die je eerst onder druk pompt, schijnt goed te werken. Er is een goedkopere variant (lijkt op een voetbal pompje) maar die werkt moeilijk want je moet gelijk pompen en heen en weer gaan over je werk, niet te doen om het mooi en gelijkmatig te krijgen, en na het spuiten heb je last van een 'tennisarm' want je moet ontzettend lang en zwaar pompen, echt waardeloos dus !!
    de compressor is ideaal, maar te duur om alleen te gebruiken om af en toe voor je hobby te gebuiken.
    beantwoord
  • De compressor is ideaal, die gebruik ik ook. En (negatief gezien?) heeft men met de compressor óók nog een spuitcabine nodig. Tja, een hobby kost geld?

    Wanneer de hobbyist afhankelijk is van een handspuit en deze gaat zwaar en met de lasten van een tennisarm of eventuele andere lichamelijke tekortkomingen (ik heb reuma) dan kan men de spuit wat gemakkelijk laten lopen door de spuit goed te onderhouden met wat vet. Ook ik heb dit (hand) spuiten ooit ervaren als "zwaar".
    Het wordt met wat vet een stuk minder "waardeloos" want men hoeft niet meer "zwaar" te pompen. Echter men moet nog wel wat doen en aan de tijdsduur is niets te doen. Kwestie van geduld. 't is toch hobby? Mag toch tijd kosten voor goed resultaat? :-)

    Mijn overgang van hand naar compressor was de reden dat de handspuit toch wel wat "spuwt" en niet egaal "spuit".

    De compressor kan ook voor andere dingen ingezet worden, bijv. het uit/schoon blazen van materiaal.
    De compressor kan ingezet worden voor schilderen met bijv. verf, danwel met een andere spuit en zo zijn er meer dingen op te noemen die niets met keramiek te maken hebben.
    De aanschaf of het maken van een spuitcabine zal alleen én speciaal voor deze "hobby" zijn? Of zijn daar ook meer gebruiksaanwijzingen voor te bedenken?

    Vergeet in ieder geval NIET de gezondheid bij het gebruiken van dit soort materialen zowel hand als machinaal en denk aan de mondkapjes die voor deze aangelegenheden ook aangeschaft moeten worden.
    Zowel handspuit als compressor!
    Ook met de handspuit spuiten we niet zo maar in de werkruimte, toch?

    Naast de technieken "spuiten" kunnen we natuurlijk ook altijd nog dompelen, kwasten of "spritsen" hoewel ik het laatste zelf nog nooit heb gedaan. Het mogelijke dompelen, kwasten of spritsen hangt ook weer af van de samenstelling van je glazuur. Leerzaam. Houdt mij van de straat. :-)
    beantwoord
  • Hoi beste mensen

    Een tenniselleboog heb ik al dus dat handpompje zal ik maar vergeten. Vroeg of laat zal de aanschaf van een compressor er toch wel eens aankomen? Voorlopig zal ik me thuis behelpen met andere glazuur(opbreng)technieken.
    Ik dacht alleen dat ik misschien een goed koopje kon doen met die verfspuit van de Lidl.
    Al goed dat dit forum er is met al die bereidwillige mensen, om een amateur als ik te behoeden voor stommiteiten. Bedankt allemaal voor de goede raad.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.