ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Uitgedroogd kwastglazuur

Hallo allemaal,

Als het water van normaal glazuur verdampt, kun je er gewoon nieuw water bij doen. Kan dit met kwastglazuur ook? Ik heb een paar potjes van Botz en op de een of andere manier zijn die redelijk verdroogd.

Vriendelijke groeten,

Flora Unger

4 antwoorden

  • Volgens mij kun je er gewoon water bijdoen,het wat laten weken ,en weer door roeren zodat het kwastglazuur weer oplost.

    Rob
    beantwoord
  • Hoi Rob,

    Dank je voor je antwoord. Zijn er met het water dan niet onderdelen van het glazuur zelf verdampt? Misschien een rare vraag, maar je weet maar nooit.
    beantwoord
  • Hallo Flora,
    Je zou zeggen dat van een glazuur aangemaakt op waterbasis in principe alleen het water kan verdampen.

    Naast water zit er optapix in kwastglazuur,een kleefmiddel.Bij indrogen en opnieuw water toevoegen behoudt de optapix zijn kleefkracht,naar ik aanneem.

    Mocht de kleefkracht van het kwastglazuur toch onvoldoende blijken dan zou je wat optapix bij kunnen mengen.Behangerslijm kun je er ook voor gebruiken.

    Rob
    beantwoord
  • Hoi Rob,

    Dank je voor je antwoord. Ik heb Botz zelf ook even gemaild met deze vraag en ze zeiden dat alleen het water verdampt was en dat ik daar gewoon wat van kan toevoegen aan het glazuur om het weer te kunnen gebruiken. Hetzelfde als wat jij zegt, dus.

    Het valt me trouwens op dat ik van Botz altijd hele vriendelijke mails krijg als ik ze een vraag stel. De glazuren zijn duur, maar ze gaan op een hele prettige manier met klanten om.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.