ALGEMEEN > Ovens > temperatuurstaafjes vingerling oven

Ik heb een 2de hands vingerling oven gekocht.
Er waren ook temperatuurstaafjes bij, die je op het oplegplaatje legt om bij een gewenste temperatuur de oven uit te laten schakelen.
Er staan nrs. op,
Wie kan me vertellen welke temperatuur hoort bij de nrs.: 16, 19, 20 en 21.
Deet Kraay

25 antwoorden

  • dag Deet
    www.ortonceramic.com/.../cone.chart.C.html
    daar vind je een overzicht van welke temperatuur bij welk nummer hoort.
    let wel er zijn verschillen tussen de diverse merken en dit is de lijst van het merk Orton.
    Ook maakt het verschil hoe snel je stookt, maar dat kun je uit de tabel halen
    succes Hans
    beantwoord
  • www.ortonceramic.com/.../faq.php?t=sq&uin=7
    Doorklikken op °C wall chart
    beantwoord
  • Bedankt voor het meedenken, het zijn geen orton cones, maar rechthoekige staafjes van 5 cm. lang.
    Heel lang geleden heb ik ze gekocht bij De Werkbank in Den Haag en dat waren: 010 (950gr.), 05 (1020gr.) en
    21 (1095gr). Bij de aanschaf van een nieuwe (2de hands) oven zaten staafjes met de nrs.: 16,19,20 en 21.
    Intussen weet ik dat nr. 20 staat voor 1075gr., nu de rest nog.
    Schieland-Broere B.V verwees naar Keramikos en die zei: probeer de site van KLEI eens!
    Dus als ik er via jullie achter kan komen, zijn de staafjes voor mij nog bruikbaar.
    beantwoord
  • Tabel van temperatuurstaafjes Vingerling
    V 221 - nr. 16: 960 °C
    V 222 - nr 18: 980 °C
    V 224 - nr 19: 1000 °C
    V 225 - nr 19a: 1020 °C
    V 226 - nr 20: 1040 °C
    V 227 - nr 21: 1060 °C
    V 228 - nr 22: 1080 °C
    V 229 - nr 23: 1100 °C
    beantwoord
  • Mooi, dank u wel sercetariaat.
    beantwoord
  • U hebt mij goed geholpen secretariaat, ik weet nu waar ik met mijn vragen naar toe kan. Hartelijk dank, Deet
    beantwoord
  • Iemand een adresje waar warmtestaafjes, cilinder en kegeltjes nog aangeschaft kunnen worden voor de SKS 30-30? Zijn warmtestaafjes van een ander merk ook te gebruiken zijn in de vingerling oven
    beantwoord
  • Trees, u kan ook Orton-cones in een Vingerling-oven gebruiken. Dit is iets wat los staat van het merk van oven. Orton-cones hebben zowat dit marktaandeel in handen. Vroeger kon men ook Seger-cones en Harrison-cones kopen, maar zijn ook verdwenen. Werken allen wel op hetzelfde principe, maar met lichte variaties.
    beantwoord
  • Hallo Deet,
    Ik heb ook een vingerling oventje maar geen staafjes. Waar kan ik die kopen?
    In antwoord op je vraag: nr 16 -965 gr.
    nr.19 -1045 gr.
    nr.20 -1075 gr. en
    nr.21 -1095 gr. (uiteraard C.)
    In afwachting, Mary Zeeman
    beantwoord
  • Adressen van leveranciers voor oven- en pottenbakkersbenodigdheden vindt u onder de link Commerciële adverteerders op deze website.
    Of knip/plak onderstaande link in de adresbalk van uw browser.
    www.klei.nl/links/adverteerders.aspx
    beantwoord
  • Iemand hierboven al een goed adres gevonden voor de temperatuurstaafjes voor de vingerling 220 automatic
    beantwoord
  • laat even weten waar jullie wonen, dan kunnen mensen uit die buurt reageren, zodat je niet helemaal naar de andere kant van t land hoeft te reizen, gr
    beantwoord
  • Ja dat is slim. Kunstportaal is in Arnhem
    beantwoord
  • Ik gebruik grote temperatuurcones en dat gaat uitstekend en werkt net als de orginele staafjes. Ik bestel ze bij de Hazelaar in Soest
    beantwoord
  • Dit interesseert me wel, ik heb ook een oudere Vingerling oven en mijn staafjes zijn bijna op. Hoe doe je dat met die grote temperatuurcones? Op een oplegplaatje? Groet, Emma
    beantwoord
  • ik koop de staafjes in Zutphen, bij de beeldhouwwinkel, die zit op meerdere locaties in het land ,
    ff googelen, gr.
    beantwoord
  • Dank je. Ik ga op zoek. Ik woon in Antwerpen en hier in België zijn ze niet meer te vinden.
    beantwoord
  • emma, ook niet meer bij Colpaert ?? Je kan ze zeker nog online bestellen bij Keramik Kraft ( D )
    beantwoord
  • Hey Emma,
    Ik denk dat je ze nog bij Willem in Wommlgem kan kopen.
    Ik hb mijn ovens laten ombouwen maar ik heb nog wel een deel staafjes. Als je interesse hebt dan laat je het maar weten. Ik woon in Malle.
    Groetjes, Ingrid
    beantwoord
  • Moet "willems en co" in Wommelgem zijn.
    beantwoord
  • Ik dacht ook aan Willems, maar gezien Emma van Antwerpen is, dorst ik deze niet te vernoemen.
    beantwoord
  • Afstand valt wel mee.
    beantwoord
  • Net daarom, Wommelgem is haast een randgemeente van Antwerpen.
    beantwoord
  • Hoi Ingrid, Ik zie nu pas je berichtje over de staafjes. Ik ben natuurlijk geïnteresseerd, ik ga wel vanaf morgen op vakantie. Heb je ze nog? Kunnen we iets afspreken? Groetjes Emma
    beantwoord
  • Hey Emma, je kan mij een mailtje sturen: ingrid.scherpenisse@telenet.be
    Groetjes, Ingrid
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.