ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > onderglazuur aanmaken

ik wil mijn decoratie veranderen van pigment in slib naar underglazuur op bisquit of bonedry klei met spons of kwast. kan ik het gewoon met water aanmengen of toch voor de hechting wat slib toe voegen. ook wil ik weten als de onderglazuur uitdroogt kan ik het gewoon weer met water aanmaken?

3 antwoorden

  • Hallo Linda,ik gebruik voor onderglazuur te schilderen met een kwast ook wel optapix;wat een glazuurlijm is op waterbasis en een schildersmedium.
    Je kunt ook in plaats van optapix behangerslijm gebruiken.Optapix is ook handig om je transparante glazuur mee aan te maken en dan te kwasten.
    Onderglazuur kun je ook gewoon met water aanmengen.Indien uitgedroogd kun je het weer opnieuw aanmaken met water of optapix.
    Rob
    beantwoord
  • bedankt Rob,
    ik ga er mee aan de slag. als je wilt zien wat ik bedoel met mijn decoratie kijk dan op www.lk-ceramics.nl. de aardenwerk stukken wil ik met onderglazuur decoreren.
    beantwoord
  • Linda,je zou ook nog onderglazuur met een medium op basis van olieverf kunnen schilderen op een niet al te dikke laag gebakken transparant glazuur.Het onderglazuur zakt dan wat in het glazuur tijdens het opnieuw bakken,maar het blijft mooi glanzen.

    Ik geef zomaar een tip,je moet zelf maar kijken met wat jouw werk het best tot zijn recht komt.Ik heb je site bezocht en bij portfolio gekeken en ik vindt dat je werk er mooi en orgineel uitzien!

    Als je met het onderglazuur nieuwe resultaten hebt is het leuk als je een foto ervan op het forum zou posten.

    Rob

    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.