ALGEMEEN > Atelier/werkruimte > wat heb ik nodig om een atelier te beginnen?

Ik wil een keramiekoven kopen. maar ik kan niet beslissen. een piramiedeoven lijkt mij handig maar heb ik geen ervaring. waar kan ik een tweedehands oven vinden? Wat heb ik nodig om een atelier te beginnen? Wie kan mij advies geven?
alvast bedankt voor uw berichtjes.

6 antwoorden

  • Beste Funda,
    Op marktplaatst staan vaak ovens aangeboden, zelfs op dit moment staat er een volgens mij geweldig aanbod, een Toma-oven met computer en kleiwals. Natuurlijk hangt het ook af van wat voor ovengrootte je zoekt. ( krachtstroom of niet). Ik heb van mijn aankopen, een oven en draaischijf, echt geen spijt.

    Verder vind ik de inrichting afhangen van hoe je klei verwerkt, afwerkt en je productie.

    Groetjes en veel succes
    Sonja

    beantwoord
  • In KLEI 2005-2 (maart-nummer) heeft een artikel gestaan met 25 + 1 tips voor een praktisch, efficiĆ«nt en veilig keramiekatelier. Het nummer is uitverkocht, maar ik zal je het artikel via de e-mail toesturen.
    Mvg Yoka
    beantwoord
  • Dank u wel voor uw antwoord. Ik verwacht uw e-mail.
    gr.
    Funda
    beantwoord
  • Bedankt voor uw email. ik wil niet te groot oven voor het begin. Volgens mij binnenmaat 40x40x50 is al genoeg. bij marktplaats heb ik wat gezien. maar een oven was te oud vertrouw niet zo. andere zijn veel te ver. Ik woon in Terneuzen. Ophalen kan moelijk zijn:(
    Ik kijk verder.
    beantwoord
  • Hallo,
    Zou je mij dit artikel ook kunnen bezorgen aub?
    Bedankt. Kristien
    beantwoord
  • Mail uw e-mailadres naar info@klei met vermelding van artikel keramiekatelier en het wordt u toegestuurd.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.