ALGEMEEN > Gips > dunnere gips

Als ik gips aanmaak dan heb ik altijd een bepaalde verhouding gips/water. Dat werkt voor mij het beste. Ik heb dan een romige massa.
Nu wil ik de gips dunner hebben omdat ik iets exact tot de helft moet gieten, anders loopt het over het tweede gedeelte heen. Dus de gips moet perfect horizontaal uitvloeien.
(Door de romige massa zakt de gips nu onvoldoende uit)
Is het nu beter om extra water toe te voegen of moet ik eerder gaan mengen? Ik laat de gips nu 3 minuten rusten voordat ik ga roeren.

4 antwoorden

  • Let, als je de goede verhouding gips/water hebt, direct na voorzichtig omroeren, gieten en geen 3 minuten wachten. Eventueel lichtjes de wal bekloppen.
    beantwoord
  • Lucien, bedoel je dat ik het meteen moet roeren nadat de gips bij het water gevoegd is in plaats van eerst 3 minuten wachten?
    beantwoord
  • Ja, voordat het gips gaat reageren en slagroom wordt. Ik werk als volgt: Voorzichtig gips in water ' verstrooien ', latex handschoen aan en tot de bodem met de hand in het mengsel ' wriemelen ' zonder luchtbellen in het water te trekken. Eens alles homogeen, direct gieten.
    beantwoord
  • Ok! Ik ga dat eens proberen.
    Dank je wel!
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.