ALGEMEEN > Gips > gips

hallo keramisten
ik heb pas geleden gips aan geschaft voor giet mallen te
maken eerst had ik model gips gekocht dat werd niet hard genoeg en nou heb ik raysin relieef gips duits product trekt niet genoeg vocht aan volgens mijn. en als ik de giet klei in de mal giet dan blijft na het aandrogen vast in de mal zitten. ik denk dat ik verkeerd ben in gelicht door de betreffende firma. kan iemand mij zeggen wat voor soort gips ik dan wel nodig heb. bij voorbaat dank. bennie..

2 antwoorden

  • Dat merk gips ken ik niet maar voor gietklei kun je inderdaad het best modelgips gebruiken.

    Als de gips niet voldoende hard, heb je het waarschijnlijk niet in de juiste verhouding met water gemengd.Of de gips was reeds oud (of de verpakking was beschadigd)en is blootgesteld geweest aan de lucht,en hard daardoor niet meer uit.

    Dat gietklei in een mal blijft zitten kan ook aan de gietklei liggen of dat de gegoten wanddikte te dun is.Of dat je het model te vroeg uit de mal probeert te halen.

    Rob
    beantwoord
  • dank je rob. daar ging het mijn om,nog maar eens een poging wagen de aanhouder wint zeggen ze wel eens.
    dan kies ik toch weer voor model gips.de groetjes
    bennie..
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.