ALGEMEEN > Boeken, video-s etc. > boek anagame oven

hier in de buurt een anagame oven die niet meer wordt gebruikt en ik nu mag gebruiken. Weet iemand misschien een goed boek daarover?

gevraagd

12 antwoorden

  • Geen boek, maar wel een website met meer informatie.
    www.anagama.nl/anagamafiring/stookverslag.htm

    en diverse video's te bekijken:
    www.google.nl/search:1&tbo=u&ei=pE0qTezBLc-u8QOoh_nfAg&sa=X&oi=video_result_group&ct=title&resnum=12&ved=0CGYQqwQwCw
    beantwoord
  • hartelijk dank!
    beantwoord
  • Inez,
    Je komt binnenkort bij mij langs, dan kan ik je een aantal boeken laten zien met info. Maar de meeste boeken gaan over de bouw van zo'n oven. Over het stoken bestaan wel een paar fotoboeken of filmpjes, maar het beste is natuurlijk om een keer met iemand mee te stoken. Gezien de grootte van zo'n oven zou ik er niet zomaar aan beginnen.
    beantwoord
  • Daar ben ik inmiddels ook achtergekomen en nu willen we kijken of zelf een houtoven bouwen meer haalbaar is. Tot ziens de 20ste. Groeten, Inez
    beantwoord
  • ik reageer op een berichtje van een jaar geleden maar ben ook erg geïnteresseerd om eens in een anagame oven te stoken of mee te stoken. bestaat die oven nog en is er gelegenheid en misschien wel meer mensen?
    beantwoord
  • Ja, de gelegenheid is er nog steeds maar ik heb tot nu toe hier in de buurt nog niemand gevonden die het anagamastoken onder de knie heeft. Mocht je iemand daarvoor vinden, kan ik wel wat mensen zoeken die ook graag hun producten mee zouden willen stoken.
    Met groeten, Inez
    beantwoord
  • Net terug van een week in La Borne waar ik bij Svein Hjort Jensen de anagama heb meegeladen en meegestookt, gedurende 5 dagen. Ik weet nu dus een beetje wat er bij komt kijken. Tegelijkertijd werd bij het Centre Ceramique ook de anagama gestookt door een frans/nederlandse groep, dus daar ook rondgekeken tussen mijn eigen 'shifts' door. Allemaal heel leerzaam. Misschien een keer doorpraten over de (on)mogelijkheden van jouw oven?
    beantwoord
  • Hallo, Bert,
    Ik heb pas op een keramiekmarkt iemand ontmoet die in oktober zijn anagamaoven gaat stoken op 100 km bij mij vandaan. Ik mag meestoken dus het zit in de lift.
    Ben je nu "aangestoken" of hou je het toch bij jouw mooie houtoven? In september een intensieve cursus draaien in Corde sur Ciel. Daar hebben ze vorig jaar tijdens een workshop een houtoven gebouwd, dus mijn dromen zijn nog niet voorbij. Blijf verliefd op het houtgestookte werk.
    Groeten, Inez
    beantwoord
  • hoi inez,
    fantastisch dat het je gelukt is. ik heb ook nog steeds interesse en hoop binnenkort ook eens ergens mee te mogen stoken. als er nog een plaats is voor een handige man dan meld ik me bij deze.
    succes ermee en veel plezier met je anagamastook.
    ~joris
    beantwoord
  • Geen idee of dat kan. Ik ken de mensen amper. Zal een goed woordje voor je doen.
    Groeten, Inez
    beantwoord
  • Inez,
    Dan ben ik toch benieuwd naar die anagama waar je dit draadje mee begon. Waar staat die en is die inderdaad te gebruiken? Zo ja, heb je dan enig idee van de kosten?
    beantwoord
  • Voor details via je site gemaild,
    Groeten, Inez
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.