ALGEMEEN > Ovens > herrie in de oven

Ik heb een tijdje geleden 2e (nou ja..waarschijnlijk 6e) hands vingerling oven gekocht. Een automatic V220 Na maanden in de schuur gestaan te hebben zonder stopcontact, heb ik de oven eindelijk uit kunnen proberen.
Volgens mij doet hij het..zowieso als ik de oven op 100% zet, dan blijft hij verwarmen en na een klein half uur zie ik de spiralen al gloeien als ik door het kijkgat kijk.

Ik heb echt totaal geen ervaring met dit soort ovens en van electriciteit hoef je me ook niets te vragen, dus vraag ik het hier in de hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.

Als ik de oven bijvoorbeeld op 30% zet, dan slaat de oven na zo'n 10 a 15 seconden af. Later hoor je een enorm gerammel, dan zijn kunststof knopjes die heel snel heen en weer bewegen en er komen ook vonken vanaf. Ik heb niet de indruk dat de oven stuk is, maar ik vraag me af of het normaal is dat deze zo'n enorm kabaal moeten maken.
Misschien dom gedacht, maar kan het zijn dat als ik de oven op bijv. 30 zet, dat hij dus een paar seconden verwarmt en vervolgens deze temperatuur aan wilt houden, als ik de oven weer op een hoger procent zet, dan slaat de oven weer aan.

Kan iemand mij advies geven, wat ik hieraan moet doen.
En is het ook mogelijk om op zo'n oven een besturingscomputer of iets dergelijks erop te zetten.

MVG Marloes
gevraagd

1 antwoorden

  • Kijk maar uit met deze oven.Ik zou contact opnemen met een ovenleverancier en deze oven is na laten kijken.Wie weet komen die vonken wel van contacten die los zitten.

    Rob
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.