ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > werkstuk geheel glazuren

Hallo,
Ik heb een vraag over het glazuren van mijn werkstuk. Ik ben een beginnend bakster en ben dus het één en ander aan het uitproberen.
Ik heb een aantal kleine hartjes gemaakt, vanuit een duimpotje, dus met achterin een gaatje zodat het niet knapt in de oven. Nu zou ik deze hartjes graag geheel willen glazuren. Is er een methode om dit te doen zonder dat de klei vastplakt aan de triangel?
Ik ben erg benieuwd!
Groet, Maurice
gevraagd

2 antwoorden

  • Zijn het miniatuur werkstukjes met een gaatje, dan kunnen ze aan een kralenstandaard gehangen worden en geheel geglazuurd worden.
    Steunt de (geglazuurde) achterkant van het hartje op een triangeltje,dan is het aan te raden om deze achterkant zo dun mogelijk te glazuren.Restanten van het puntje van het triangeltje worden na afloop weg gevijlt,wat een kleine beschadiging geeft.
    Gebruik je voor de decoratie van de achterkant een sinterengobe en een stalen triangeltje ,is de kans op beschadiging kleiner.
    Rob
    beantwoord
  • Beste Rob,
    Het zijn inderdaad kleine werkstukken, een kralenstandaard is misschien de oplossing! Ik zal het eens proberen. Bedankt voor de tips in ieder geval.
    Groet, Maurice
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.