ALGEMEEN > Ovens > Ve-Ka 48

Ik heb een Ve-Ka 48 overgenomen en weet de betekenis van dit klokje niet. Kan iemand mij wijzer maken?
Bijlagen:

6 antwoorden

  • Ondertussen weet ik dat dit een timer is.
    Ik probeer voor't eerst deze oven uit, maar het lukt niet.
    Eerst zet ik de witte knop op 950 graden, dan de timer op 8 uur, dan de rood/groene knop op ON. Ik druk de blauwe knop in om te starten, dan gaat het rode lichtje even branden en dan hoor ik een klik en brandt het rode lichtje niet meer en oven doet niets meer. Wie o wie kan mij raad geven? Groetend Magda
    beantwoord
  • Aan de buitenrand van dat klokje zitten allemaal blauwe blokjes Magda. Als ik het goed heb gezien tenminste. Die zijn te verzetten naar buiten of naar binnen. Dat witte "hamertje"is de schakelaar die schakelt als die opzij wordt geduwd door die blauwe blokjes. Eigenlijk net zo iets als een tijdschakelklok.
    Ik hoop dat je hier iets verder mee komt
    Frans
    beantwoord
  • Die blauwe blokjes dat klopt Frans. Ik kan ze een beetje naar binnen duwen, maar niet naar buiten. Rechts zit een wit staafje, waarmee ik de rode wijzertjes alleen naar rechts kan draaien. En wel van 24 naar 1.Dan gaat het hamertje op de blauwe rand verschuiven.
    Gaat deze tijdschakelklok automatisch in werking als ik de oven aan krijg of moet ik die zelf elke keer bijstellen ?
    Magda
    beantwoord
  • Duw de blokjes allemaal naar binnen Magda en probeer dan of de oven dan aangaat.m.a.w. blijft het rode lampje branden.
    is dat het geval dan kan je stoken.
    Deze klok is volgens mij voor een uitgestelde start.
    Je geeft aan hoeveel tijd er moet worden gewacht met het starten van de oven door die blauwe blokjes naar buiten te klikken.
    Het kan ook zijn voor de pendeltijd maar dat kan ik zo op de foto's niet bekijken.

    succes

    Frans
    beantwoord
  • Het kan ook zijn dat je met die timer de stooktijd kan instellen.
    Dus dan net zoveel blokjes naar binnen doen als de oven moet branden.
    Tel de blokjes die een uur overbruggen dan is het zelfs mogelijk in uren en minuten de stooktijd aan te geven.


    Frans
    beantwoord
  • Dankjewel Frans. Ik ga het proberen, maar eerst ga ik op vakantie. Vriendelijke groet Magda
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.