ALGEMEEN > Keramiek zonder glazuur > Sealer voor papierporselein

Ik heb wat werken van papierporselein gemaakt (ES600)
Vanwege de kleur wil ik ze eigenlijk niet hoger stoken dan een biscuit stook van 950 graden maar dan blijft het werk uiteraard erg poreus en is het mooie witte er snel af. Ik ben op zoek naar een sealer die verder geen glans achterlaat maar er wel voor zorgt dat het werk wordt beschermd voor stog e.d. weet iemand wat ik hiervoor het beste kan gebruiken??

Alvast bedankt,

groetjes Nathalie
gevraagd

6 antwoorden

  • Hallo Nathalie,ik denk dat je het moet zoeken in de richting van sealers/vernis/mediums die ook voor zelf hardende kleien worden gebruikt.Merken van lucht drogende kleien zoals Das,Darwi en La doll hebben hiervoor vernissen en verven om hun produkten een finish te geven.Zelf heb ik voor werkstukken van biscuit ook wel gewone vernis(hout)gebruikt en paverpol.Paverpol geeft hoogglans maar het werk ziet eruit alsof het transparant geglazuurd is.Volgens mij heeft paverpol ook matte vernissen.

    Rob
    beantwoord
  • Hoi Rob,

    Bedankt voor je tip ik zal er eens achteraan gaan. Het liefst heb ik iets wat totaal onzichtbaar is....maar was al bang dat dit misschien niet bestaat...Paverpol is een merk denk ik of echt het product zelf?

    groetjes Nathalie
    beantwoord
  • Nathalie,hier is de site van paverpol;

    http://www.paverpol.com/index.php?lang=nl

    Je wilt misschien geen hoogglans.Wat je minder ziet(tenminste als je het dun aanbrengt)als een vernis ,is een glacis medium.Zelf heb ik goede ervaring met glazing medium van liquitex,dit is een acryl medium speciaal voor verschillende vernis laagjes(met eventueel dun kleur) over elkaar heen.
    Je kan als een vernis of medium op waterbasis is, dit nog verdunnen met water om de uiteindelijke 'film' op je werk zo dun mogelijk te houden.Je kan het best eerst wat proefjes doen.

    Rob
    beantwoord
  • Schiet me nog wat te binnen(na het lezen van je tip over de spuitbus van Boukje);met vernis uit een spuitbusje kun je ook heel dun werken.

    Rob
    beantwoord
  • Dank je wel Rob,

    Ik ga ze beiden eens aanschaffen en proeven maken. Wellicht is die van liquitex dan het beste op waterbasis...

    dank voor de info!!
    beantwoord
  • haha oh das ook een goede idd...
    hebben we nog staan ook denk ik..dus meteen ff proberen..

    dat met baukje werkt idd ook goed weet nog dat ik moest lachen toen ze het zei... (Baukje is voor bakken nietwaar..?) ach wie niet waagt niet wint blijkt...

    Laat wel even weten hoe het gaat met de spuitbus..
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.