ALGEMEEN > Chemicaliën - Grondstoffen... > sulfaten

Ik ben op zoek naar magnesium en aluminium sulfaat voor een pitfire stook. Is er iemand die weet hoe ik hier aan kan komen. Heb al op google gezocht maar dan kom ik in Amerika bij een chemieconcern terecht.
Hoop het dichter bij huis te kunnen bestellen.
Wie kan mij informatie verschaffen?
Gr Marja

10 antwoorden

  • Zoek eens onder de volgende benamingen Marja
    voor magnesiumsulfaat Bitterzout
    voor Aluminiumsulfaat Aluin of Alunogeen
    succes Frans
    beantwoord
  • Of even informeren bij de diverse leveranciers voor pottenbakkersbenodigdheden. Kijk voor adressen op de website van KLEI onder commerciële adverteerders.
    Of knip/plak onderstaande link in je browser:
    www.klei.nl/links/adverteerders.aspx
    beantwoord
  • Bedankt Frans voor de snelle reactie,weet je dan toevallig ook nog hoe de verhoudingen moeten zijn?

    Gr Marja
    beantwoord
  • Ik heb geen ervaring met pitfire Marja. Maar als je op de zoekfunctie klikt hiernaast links en je typt pitfire dan kom je vast dingen tegen over pitfire.
    succes Frans
    beantwoord
  • Hallo Frans,Ik ben aan het experimiteren met oxides, sulfaten en carbonaten om te kijken welke glazuren het meest bij mij past. Ik kreeg een waarschuwing dat sulfaten erg giftig zijn.Ik ben daar van geschrokken temeer omdat ik tijdens een korte kursus daar geen informatie over gekregen had .Klopt dit verhaal.
    vriendelijkr groet Guus
    beantwoord
  • Alle metaalverbindingen moeten met voorzichtigheid worden behandeld Guus
    Sulfaten zin gewoon chemische verbindingen van metalen e.d en zwavel.
    Zwavel werkt meestal etsend .
    voor de giftigheid heb ik deze site:
    epub01.publitas.nl/.../
    intikken op google verschaft je ook meer informatie
    In glazuren kunnen sulfaten fouten oproepen zoals samentrekken en blazen in sommige gevallen maakt het je glazuur ook onhandelbaar dik zodat je meer water moet gaan gebruiken.