ALGEMEEN > Raku, Naked raku, Pitfire > paardenhaar

Is het belangrijk dat het gebruikte paardenhaar donkerkleurig is of kan wit haar ook ?
Mvg Rita

5 antwoorden

  • De kleur maakt niet uit, Rita. Het gaat om het inbranden en dat doet wit haar ook.
    beantwoord
  • Ok bedankt. Groetjes Rita
    beantwoord
  • Vorig jaar heb ik deze techniek toegepast op een paar stukken. We hebben daarvoor -bleek achteraf- ossenhaar voor gebruikt. Nu weet ik niet of het daar aan ligt, maar intussen zijn de stukken geel aan het verkleuren. Is dit normaal? Had ik de stukken daarna nog met een matglazuur moeten afwerken?
    Ik zit er over te denken om de vaas in ieder geval te gaan glazuren, dat moet toch nog wel gewoon lukken, of zou dit niet meer hechten of dekken?
    beantwoord
  • Ik heb plaatjes als sieraad gemaakt vorig jaar met paardenhaar. Sommige zijn mooi gelukt bij andere had ik soms geen duidelijke lijn, maar tot nu toe zijn het nog altijd donkere lijnen en niets vergeeld. Voor de rest heb ik er geen ervaring mee. Mvg Rita
    beantwoord
  • Zou het dan toch komen doordat we geen paardenhaar hebben gebruikt?
    En als ik er nu een glazuur op kwast of spuit, zou dit dan nog pakken, of zou ik het stuk eerst moeten voorbehandelen of een keer extra moeten stoken?

    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.