ALGEMEEN > Techniek > Tekeningen in glazuur

Hallo,
Wie kan mij helpen met de volgende vraag.
Hoe kan ik tekeningen zoals onderstaand maken in glazuur. Heb de waskrijtjes van ceraline?? geprobeerd en dat werkt mooi maar ik wil ook meer zoals op onderstaande foto. Nou heb ik ergens iets gelezen over vloeibare was om lijnen mee te maken... Klopt dat? En hoe kom ik daar aan?
Bijlagen:

8 antwoorden

  • Dag Carien,
    Er bestaat inderdaad een soort vloeibare was, meer een soort witte bodylotion. Met een kwastje kun je dan lijnen trekken. Na drogen aan de lucht zie je er niets meer van. Het glazuur pakt niet, waar je het afdekmiddel hebt gebruikt. Ik kreeg van een vriendin een flesje. Zij kocht zelf een literverpakking bij keramikos. Succes ermee.
    beantwoord
  • Hallo Hannah,
    Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga het zeker proberen.
    Mochten er nog andere tips of ervaringen zijn, ik hoor het graag. Bedankt
    beantwoord
  • Bijschrift:
    Ik gebruik kant en klare glazuren en zou na de bisquitbak tekeningen aan willen brengen en dan gelijk afglazuren.
    Niet tussendoor nog een stook voor de tekening.
    beantwoord
  • Je kan ook zelf een middeltje maken.
    Als je een oude flessenwarmer hebt moet je deze tot bovenaan vullen met waxinelichtjes. De restruimte in de warmer giet je vol met lampolie. Deze inhoud ga je verwarmen en je kan er uitsparingen mee maken op je scherf.
    beantwoord
  • Hallo Marlene,

    Wat een goede tip! Ik had al wel gedacht aan kaarsenvet maar geen idee hoe ik dit zou kunnen verwerken. Dit ga ik ook zeker proberen. Bedankt!
    beantwoord
  • Op school gebruiken wij een soort rubber cement, gewoon kwasten en daarna verwijderen met een mesje.
    beantwoord
  • Ja met een beetje handigheid en een lavement spuit
    doet je wonderen,dat laagje was of pek, aangelengt
    met terpentijn werkt,maar je heb nooi een mooi resutaat.
    kijk even naar dat meisje hier onder! De glazuur is er gewoon
    op gespoten,en dat werkt perfekt !
    http://mayskunstwerken.skynetblogs.be/
    Kijk u maar naar de lijntjes of fijne streepje...
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Oh, wat een mooi, open en fier kindje! Proficiat!
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.