ALGEMEEN > Chemicaliën - Grondstoffen... > glazuur grondstoffen

Ik zou graag willen weten waar iedereen zijn glazuur grondstoffen koopt.
Ik heb een vergelijking gedaan tussen twee bekende op het net aanwezige leveranciers en ben prijsverschillen tegen gekomen van ca. 300%.
Ik ben benieuwd wat de reacties zijn!
Eric

5 antwoorden

  • De dichtst bijzijnde leverancier voor mij is Silex.
    Daar haal ik mijn grondstoffen. Alhoewel ik niet erg prijsbewust ben denk ik dat zij een redelijk prijsniveau hanteren
    beantwoord
  • Het is inderdaad meer een kwestie van wie is er dichtbij dan waar is het goedkoop. Als ik vanuit Groningen naar Haarlem of naar Amsterdam of nog ergens anders naar toe moet, dan wordt het gelijk weer een stuk duurder. Ook als je dan de levering laat bezorgen betaal je een behoorlijk stuk aan portokosten. Dan wordt het echt niet goedkoper. Ik persoonlijk haal veel dingen uit Surhuisterveen, bij Creavisie. En ik heb een zaak hier in Groningen, Jan Best, die wel bij Ve-Ka kan bestellen, maar dat is dan maar eens in de zoveel tijd. Meestal net in een tijd die mij niet past.
    beantwoord
  • Hoi E.C.

    Ik heb twee leveranciers waar ik regelmatig kom, en ik heb niet zo lang geleden bij Robbelien in Swalmen wat besteld en laten bezorgen. Inderdaad willen de prijzen van de een of de ander nogal eens verschillen, maar ik heb wel gezien dat het niet zo is dat de ene leverancier met alles duurder is dan de ander. Mijn bestelling bij Robbelien heb ik gedaan, omdat ik bij de andere niet aan magnesiumcarbonaat licht kon komen, maar het nadeel daarvan was dat ik thuis moest zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. De bezorgkosten zijn niet helemaal een reeel nadeel, omdat je naar de leveranciers waar je zelf heen gaat ook aan de benzinekosten moet denken. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn wel diverse leuke adressen te vinden. Ik denk dat je het best een lijstje kunt maken met wat je nodig hebt en dan (via Internet) zo'n beetje uitrekenen wat het voordeligst voor je is.

    Groetjes,

    Karin
    beantwoord
  • grondstoffen bij Robbelien, gezien de vrachtkosten, valt best nog mee...
    Wij wonen in Overijsel en als ik naar Swalmen moet reizen of naar Surhusterveen, kan ik het mogelijk beter bestellen. Ik moet er ook de tijd in steken om er naar toe te gaan en leuk vind ik zo'n reisje niet.... Dan ben ik in die tijd liever bezig met de keramiek.... De kosten voor 5 kilo laten bezorgen van Swalmen naar Overijsel, vlak bij Zwolle zijn 5,50. Daar kan ik met de auto niet voor reizen....dus bestellen. Mij bevalt dat prima.
    Voorheen werd het bestelde gewoon door de bezorger achter het huis neer gelegd, tegenwoordig moet je inderdaad thuis zijn zoals Karin al aan gaf.... Het voordeel is wel dat Robbelien super snel de boel bezorgt. Ik denk dat je ook nog wel een afspraak kan maken met Robbelien wat betreft de bezorging. ...
    beantwoord
  • grondstoffen bij Robbelien, gezien de vrachtkosten, valt best nog mee...
    Wij wonen in Overijsel en als ik naar Swalmen moet reizen of naar Surhusterveen, kan ik het mogelijk beter bestellen. Ik moet er ook de tijd in steken om er naar toe te gaan en leuk vind ik zo'n reisje niet.... Dan ben ik in die tijd liever bezig met de keramiek.... De kosten voor 5 kilo laten bezorgen van Swalmen naar Overijsel, vlak bij Zwolle zijn 5,50. Daar kan ik met de auto niet voor reizen....dus bestellen. Mij bevalt dat prima.
    Voorheen werd het bestelde gewoon door de bezorger achter het huis neer gelegd, tegenwoordig moet je inderdaad thuis zijn zoals Karin al aan gaf.... Het voordeel is wel dat Robbelien super snel de boel bezorgt. Ik denk dat je ook nog wel een afspraak kan maken met Robbelien wat betreft de bezorging. ...
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.